یک باب مدرسه خیرساز در یزد به بهره برداری رسید

یک باب مدرسه خیرساز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان و خیران مدرسه ساز در یزد به بهره برداری رسید.

به گزارش یزدی نیوز، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در آیین افتتاح معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداریاین مدرسه خیری گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی در زمینه ساخت واحدهای آموزشی نیاز به مشارکت نیکوکاران است.

علی اکبر عزیزی با قدردانی از خانواده اعتمادی‌فر که این واحد آموزشی را یکسال زودتر از موعد پیش بینی شده ، تکمیل و تحویل آموزش و پرورش دادند، افزود: با توجه به مهاجرپذیر بودن استان یزد و فرسودگی برخی از واحدهای آموزشی، باید برای حل مشکلات فضاهای مورد نیاز بیش از گذشته اقدامات موثر با مشارکت خیران صورت گیرد.

وی با بیان اینکه امروز هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد از مسیر مدرسه به اینجا رسید، تاکید کرد: با توجه به رویکرد کشور در زمینه افزایش جمعیت و فرزندآوری، ضرورت ساخت مدارس جدید دوچندان شده است.

 

عزیزی افزود: آینده کشور از آن جوانان است و در دوران شکل‌گیری انقلاب و حوادث بعد از آن مانند جنگ تحمیلی این جوانان بودند که کشور را اداره کردند و پیشرفت‌های هسته ای، موشکی، پزشکی، نانو و سایر موارد همگی حاصل تلاش جوانان این مرزو بوم است و باید بستر آموزش و تحصیل برای این قشر بهتر از گذشته فراهم شود.

این دبستان دخترانه ۱۲ کلاسه در زمینی به وسعت سه هزار مترمربع در محدوده میدان امام علی (ع) شهر یزد توسط خانواده نیکوکار خیراندیش دکتر اعتمادی‌فر ساخته شده است و این خانواده از اعلام هزینه انجام شده برای ساخت این مدرسه امتناع کردند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۲۸۰ هزار دانش‌آموز و یک هزار و ۸۰۰ مدرسه در ۱۲ شهرستان دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..