شهر ابرکوه ظرفیت انتخاب به عنوان شهر نمونه گردشگری مناسب افراد معلول و کم توان را دارد

عضور شورای اسلامی شهر ابرکوه گفت: ابرکوه یکی از ۱۶ شهر نمونه گردشگری کشور است و با توجه به شرایط موجود با انجام برخی اقدامات می تواند به عنوان شهر نمونه گردشگری مناسب برای افراد معلول و کم توان نیز انتخاب و معرفی شود .

زهره فلاح زاده  در حاشیه دیدار مدیرکل بهزیستی استان یزد با محمد هادی زارع زاده فرماندار ابرکوه افزود: پیشنهاد انتخاب ابرکوه به عنوان شهر نمونه گردشگری مناسب برای افراد معلول و کم توان به بهزیستی استان ارائه شده است.

وی با تشریح جاذبه ها و ظرفیت های شهرستان تاریخی ابرکوه، تصریح کرد: بر اساس اعلام بهزیستی استان یزد تا کنون شهری با عنوان شهر نمونه گردشگری مناسب برای افراد معلول و کم توان در سطح کشور معرفی نشده است و پیشنهاد این موضوع از سوی استان یزد قابل پیگیری است.

تعداد معلولان زیرپوشش خدمات بهزیستی در ابرکوه حدود هزار و ۳۵۰ نفر است و ۱۵ مرکز خیریه برای جلب مشارکت های مردمی با نظارت بهزیستی برای ارائه خدمات بهتر به این قشر در ابرکوه فعالیت می کنند.

شهرستان ابرکوه بیش از ۴۵۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که تاکنون ۱۴۸ مورد آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفر ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد- شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز ۳۰۰ کیلومتر و تا اصفهان ۲۸۰ کیلومتر است.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..