صندوق‌های سرمایه گذاری مشوقی برای حمایت از خانواده و فرزندآوری

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد:والدین میتوانند با ورد به درگاه my.gov.ir نسبت به ثبت اطلاعات و طی سایر مراحل خرید سهام در صندوق های قابل معاوضه اقدام کنند.

به گزارش یزدی نیوز، پیرو قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دولت برای فرزندان متولد سال ۱۴۰۱ به بعد صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس را در نظر گرفته است.

نور ایمانی افزود:براساس ماده ۱۱ وآیین نامه‌ها مربوطه در سال ۱۴۰۱ مشوق‌هایی برای فرزندآوری در نظر گرفته شده که فرآیند به این صورت است که بعداز تولد فرزند اطلاعات در درگاه ثبت احوال کشور به آدرس my.gov.ir وجود دارد، والدین از طریق شماره همراه وارد این درگاه می‌شوند ودریافت کد را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: والدین پس از ورود به درگاه به داشبورد فرزندآوری می‌روند و نام فرزند و تاریخ تولد درج می‌کنندو ارسال اطلاعات انجام و بعد بانک عامل و سه مورد صندوق‌های سهام در نظر گرفته شده مشخص می‌شوند که بانک ملی و پست بانک بانک‌های عامل است وباید پیام ثبت اطلاعات دریافت کنند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت:بعد کد سجامی دریافت کنندوفرآیند‌های بعدی توسط بانک، کارگزار و شرکت بورس انجام می‌شودو بانک شماره حساب برای وزارت اقتصادو دارایی می‌فرستد و اعتبار مربوط یک ونیم میلیون تومان برای هر نوزاد در اختیار کارگزار و شرکت بورس قرار می‌گیرد و سهام در صندوق‌هایی که والدین انتخاب کرده اند قابل خرید می‌باشد.

نورایمانی گفت:البته تا سن ۲۴ سالگی فرزند نمی‌تواند از حساب برداشت کند، ولی سود به فرد تعلق می‌گیرد مگر اینکه فرد ازدواج کند وسند ازدواج به کارگزاری بانک ملی ارائه کند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..