استاندار: امتیازات ویژه‌ای در بسته‌های حمایتی جمعیت یزد تدوین شود

استاندار یزد گفت: بسته ویژه‌ای برای قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این استان تدوین و زمین و اشتغال و تسهیلات در این بسته حمایتی دیده شود.

به گزارش یزدی نیوز مهران فاطمی در نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد، افزود: فعالیت در این حوزه نیازمند برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه است و می‌توان از امکانات موجود بهترین استفاده را در این مورد داشت و نیازمند اقدام جهادی و انقلابی است.

وی ادامه داد: ۲۶ هزار نفر تعهد اشتغال استان یزد برای امسال است و می‌توان از این فرصت برای بسته های تشویقی جوانی جمعیت استفاده کرد و مردم نیز همواره همراهی داشته و دارند و باید قانون جوانی جمعیت در همه بخش ها اجرایی شود.

استاندار یزد ضمن تشکر از گزارش سازمان بازرسی استان در مورد پایش درصد اجرای برنامه های جوانی جمعیت در یزد گفت: اقدام بسیار ارزنده ‌ی است که مشکلات هر بخش مشخص شده و با نام دستگاه اجرایی اعلام تا این نقطه ضعف ها برطرف شود.

وی ادامه داد: در هر نقطه ای که بتوان اقدام مثبتی را در حوزه خانواده رقم زد باید اقدام شود. البته اقدامات مردمی بسیار خوبی نیز انجام شد که قابل تقدیر است.

فاطمی گفت: اقدامات دبیرخانه جوانی جمعیت باید همه اقشار را در بر گرفته و جامعه مخاطب ما باید وسیع تر شده و همه تمرکز ما نباید بر روی کارکنان دولت باشد.

پیری جمعیت مهم ترین چالش کشور ما است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست اظهارداشت: پیری جمعیت مهمترین چالشی است که کشور ما را تهدید می کند و مقام معظم رهبری نیز فرزند آوری و جوانی جمعیت را با عنوان فریضه نام بردند و اگر تمام دنیا ۴۴ سال مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ابیستاده و دشمنان موفق نشده اند بدلیل نسل غالب جوان ما بوده است.

علی اکبر عزیزی افزود: انقلاب و جنگ تحمیلی را جوان‌ها به پیروزی رساندند و متوسط سنی دانشمندان هسته‌ای ما نیز زیر چهل سال است و پیری جمعیت در ۳۰ سال آینده به عنوان چالش بزرگی است و باید از الان برنامه ریزی شده و هر کدام از مدیران بر اساس مسوولیتی که دارند به وظیفه خود عمل کنند.

وی اظهارداشت: در میزان موالید برخی از شهرستان‌های صنعتی و مهاجرپذیر استان ضریب بالاتری از کشور داشتند و نمی‌توانستند از تسهیلات فرزندآوری استفاده کنند که در حال حاضر نماینده مردم میبد با پیگیری که انجام داد و دستوری که از مقامات کشوری گرفت، مشکل این شهرستان حل شد و برای شهرستان‌های اردکان و بافق نیز از نمایندگان این شهرستان‌ها درخواست داریم در این رابطه پیگیری و مساعدت کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد نیز در این نشست گفت: مرحله استانی رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ۲۷ اردیبهشت برگزار و منتخبان اعلام می‌شوند و داوری سطح ملی نیز در حال انجام است و ۳۰ اردیبهشت برگزیدگان ملی نیز تقدیر خواهند شد.

مهدیه سادات حسینی مطلق افزود: دبیرخانه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد با ساخت تیزر و فضا سازی شهری در زمینه فرهنگ سازی اقدام کرده و در رقابت رویداد ملی جوانی جمعیت نیز شهرستانهای یزد ، میبد و مهریز بیشترین مشارکت را داشته اند.

وی اظهارداشت : در مورد رتبه بندی و امتیاز دهی نهادها و ادارات نیز در دسترس بودن مهد کودک در نزدیک ترین محل دستگاه اداری یکی از موارد شاخص است همچنین استفاده مادران باردار حداقل از چهار ماه دور کاری و تشویق شایسته کارکنان تازه ازدواج کرده و تازه متولد شده نیز از دیگر موارد اولویت دار است.

در این نشست تعدادی از فرمانداران و مدیران دستگاههای مختلف نیز گزارش های دستگاه زیر مجموعه خود را اعلام و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..