رئیس کل دادگستری یزد:

فضای شهری باید مطابق فرهنگ و بوم محلی طراحی شود

رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: سیما و منظر شهری در ارتباطات اجتماعی تأثیر به سزایی دارد لذا باید فضای شهری مطابق با فرهنگ و بوم محلی طراحی و اجرا شود.

«غلامعلی دهشیری» در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد، اظهار کرد: هویت فرهنگی شهر در معماری و نوع گسترش و توسعه شهر متجلی است و باید این موضوع مد نظر سیاست گذاران و متولیان مدیریت شهری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: یزد، شهری جهانی است و به واسطه بافت تاریخی مورد توجه ویژه گردشگران ایرانی و خارجی قرار دارد لذا نباید اجازه داد توسعه فضای جدید با نماهای غربی و نامتجانس به هویت تاریخی این شهر ضربه بزند.

این مقام قضایی، به مقررات ملی ساختمان و سایر استاندارد های علمی و فنی شهرداری و سایر نهادهای نظارتی در این زمینه تأکید کرد و بیان داشت: در کنار توجه به سیما و منظر شهری، توجه به اصول علمی استحکام و ایمنی بنا نیز ضروری است و هرگز نباید این مسئله مورد تسامح قرار گیرد.

وی آینده نگری در توسعه زیر ساخت های عمومی را خواستار شد و گفت: مدیریت شهری نیازمند آینده نگری در ارائه طرح های توسعه و تغییرات در زیر ساخت های عمومی است چراکه هرگونه غفلت و کوتاهی می تواند آینده شهر را با چالش های مختلف روبرو سازد.

رئیس کل دادگستری استان، تجمیع نظرات کارشناسی و توجه به سایر ضوابط اجرایی را ضروری دانست و تصریح کرد:‌ مدیریت شهری برای عدم مواجهه با مشکلات فنی و مهندسی و سایر ایرادات احتمالی باید قبل از ارائه طرح های توسعه شهری، طی یک فراخوان تخصصی از همه ادارات متولی و کارشناسان مرتبط اخذ نظر نماید تا اجرای امور با رعایت همه اصول و موازین مرتبط صورت گیرد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، در این نشست مقرر شد، جلسات کارشناسی بین بخشی با حضور نهادهای متولی مدیریت شهری تشکیل و در خصوص برخی ساخت و سازها شهری،‌ روند توسعه و مشکلات و چالش‌های مرتبط با کمیسیون‌های تخصصی تصمیم گیری شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..