۴۰ میلیاردکمک بلاعوض برای آبیاری نوین در یزد

no-thumbs

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان یزد از پرداخت 40 میلیارد تومان کمک بلاغوض برای اجرای آبیاری نوین در مزارع و باغ‌های استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسید علی‌اصغر مصطفوی  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح آبیاری نوین در استان یزد تاکنون مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض در اختیار کشاورزان استان یزد قرار گرفته است.

وی افزود: در راستای اجرای دستورالعمل اجرایی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر واگذاری و برون‌سپاری وظایف تصدی‌گری و غیرحاکمیتی به بخش خصوصی، تفاهم‌نامه‌ای در راستای واگذاری برنامه‌های آبیاری تحت فشار بین مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی استان یزد و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد منعقد شد.

مصطفوی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: میزان آب مصرفی کشاورزی استان یزد حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب در سال است که تلاش می‌کنیم با هدف کاهش میزان مصرف آب، اقدام به اجرای آبیاری‌های نوین با کمک بلاعوض دولتی کنیم.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان یزد عنوان کرد: از سال ۱۳۷۰ تاکنون در ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان یزد، آبیاری تحت فشار اجرا شده که ۸ هزار هکتار آن به صورت کمک بلاعوض انجام شده است.

وی، میزان اعتبار کمک بلاعوض تاکنون را بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: ۱۸ میلیارد تومان در سال ۹۰، بیش از ۱۵ میلیارد تومان در سال ۹۳، بیش از ۳ میلیارد تومان در سال ۹۴ و حدود ۴ میلیارد تومان نیز در سالْ‌های قبل از سال ۹۰ به کشاورزان کمک بلاعوض شده است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان یزد یادآو رشد: در حال حاضر میزان برآورد انجام آبیاری‌های تحت فشار در هر هکتار مبلغ ۱۳ میلیون تومان است که ۶.۵ میلیون تومان آن به صورت کمک بلاعوض و ۶.۵ میلیون تومان نیز به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.

بخش نظردهی بسته شده است..