رییس جمعیت هلال احمر شهرستان:

۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز داروخانه هلال احمر مهریز یزد نیاز است

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان مهریز گفت: برای تکمیل و تجهیز داروخانه این جمعیت در شهرستان به ۳۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است.

به گزارش یزدی نیوز، حمیدرضا باقری به مناسبت هفته هلال احمر در گفت و گو با خبرنگاران شهرستان افزود: برای ساخت این داروخانه تاکنون ۱۵ میلیارد ریال از محل کمک‌های مردم تامین و هزینه شده و برای تکمیل و تجهیز آن نیز به همت و همکاری خیران نیاز مبرم است.

وی به اهمیت و نقش این داروخانه در تامین داروی مورد نیاز مردم و مسافران اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص برای تامین بودجه مورد نیاز پیگیری و اقداماتی توسط جمعیت هلال احمر شهرستان صورت گرفته ولی هنوز اقدام عاجلی برای تحقق مطالبه دیده نمی‌شود.

این مسئول با قدردانی از همکاری مردم و مسئولان اظهار کرد: همکاری خیران در کنار همیاری صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه برای کمک به تکمیل و تجهیز داروخانه هلال احمر بسیار ضروری و نقش آفرین است که امیدواریم امسال جامه عمل بپوشد.

باقری بیان کرد: هم‌اکنون علاوه بر داروخانه در مهریز ۲ طرح عمرانی نیمه تمام دیگر مربوط به هلال احمر شامل مرکز مدیریت بحران و پایگاه و پست امداد جاده‌ای در دهستان تنگچنار وجود دارد که برای تکمیل و تجهیز آنها نیز بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است و همکاری خیران و مردم را طلب می‌کند.

وی در ادامه به برنامه‌های بزرگداشت هفته هلال احمر در شهرستان اشاره کرد و گفت: دیدار با امام جمعه، نشست با خبرنگاران، دیدار با فرماندار، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهیدان، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری مانور زلزله و چندین برنامه فرهنگی و برپایی میز خدمت اهم برنامه‌هاست.

رییس جمعیت هلال احمر مهریز به اهمیت برگزاری دوره‌های امداد و نجات و آموزش همگانی و اهمیت آن برای پیشگیری از آسیب‌ها اشاره کرد و گفت: باید همه مرم حداقل با الفبای امداد و نجات آشنا شوند که نقش مهمی در خدمت به اقشار جامعه و پیشگیری از بروز مشکلات دارد .

باقری بیان کرد: سال گذشته توجه ویژه‌ای به برگزاری دوره‌های آموزشی صورت گرفت و یک هزار و ۳۷۳ نفر اعم از بانوان و آقایان در بخش‌های مختلف، آموزش دیدند و امسال این موضوع که خیلی ضروری و اهمیت دارد با قوت تا پایان سال پیگیری می‌شود.

وی گفت: هم‌اکنون ۶ خانه هلال در مناطق روستایی بخش مرکزی مهریز فعال است و دفتر هفتم نیز بزودی با همکاری مردم و مسئولان در روستای خورمیز راه‌اندازی می‌شود و نقش مهمی در برگزاری دوره‌های آموزشی و خدمت به مردم و جوانان دارد.

تعداد اعضای داوطلبان، جوانان و امدادگران هلال احمر مهریز ۲ هزار و ۲۲۷ نفر هستند که حدود ۶۰ درصد آنها را مردان تشکیل می‌دهد که از این تعداد ۴۰۰ نفر فعال و در طرح‌های مختلف همکاری دارند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد و در مسیر یزد به بندرعباس، کرمان، زاهدان و ایرانشهر واقع است که نقش موثری در برقراری ارتباط کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..