رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد:

صندوق‌های رشد و پیشرفت در محلات یزد ایجاد می‌شود

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای شهر یزد گفت: در پی آن هستیم تا «صندوق‌های رشد و پیشرفت محلات» در راستای رشد و توسعه تمام محلات شهر یزد و حل مشکلات آنها تشکیل شوند.

به گزارش یزدی نیوز مجید تجملیان، در کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای شهر یزد اظهار داشت: طرح تشکیل صندوق‌های رشد و پیشرفت محلات در کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر مطرح و در مورد اجرای آن تبادل‌نظر انجام شده است.

وی عنوان کرد: این صندوق‌ها نهادهای اجتماعی جدیدی هستند که با مشارکت مردم و شهرداری تشکیل می‌شوند.

عضو شورای شهر یزد بیان کرد: در طرح پیشنهادی اینگونه آمده است که هیئت امنای صندوق‌های رشد و پیشرفت متشکل از امام جماعت محله، تعدادی از معتمدان محله، شهردار منطقه و نمایندگان شورا در آن منطقه خواهند بود.

تجملیان افزود: در این طرح بیان شده که شهرداری مکلف است وجه اولیه‌ای را به حساب هر صندوق واریز کند و بعد از آن تأمین منابع مالی به صورتی است که هیئت امنای هر صندوق به هر میزان همیاری‌های نقدی یا غیرنقدی را از مردم و خیران جذب کند، شهرداری مکلف است معادل همان میزان به صندوق محله واریز داشته باشد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای شهر یزد اظهار داشت: هدف از تشکیل این صندوق‌ها آن است که مردم مشارکت بیشتری در احصاء نیازهای هر محله، تأمین منابع مورد نیاز و نظارت بر اجرای پروژه‌ها و مدیریت محله خود داشته باشند.

تجملیان بیان کرد: بزرگترین مانع بر سر تشکیل این صندوق‌ها خلأ قانونی در ضوابط مالی شهرداری‌ها است. در این راستا تعامل خوبی با کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم یزد در مجلس داریم و امیدواریم با همت وی در سال جاری تصویب قانون مذکور را در مجلس شورای شاهد باشیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..