رئیس شورای شهر یزد:

آرای تخریب واحدهای مسکونی و تجاری در یزد تبدیل می‌شود

رئیس شورای شهر یزد گفت: آرای تخریب واحدهای مسکونی و تجاری قبل از سال ۱۴۰۰ به جریمه با رعایت اصول سه گانه تبدیل می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز ، عزیزالله سیفی در یکصد و سی‌امین جلسه علنی شورای شهر یزد با بیان اینکه آرای تخریب قبل از سال ۱۴۰۰ با شرایطی به جریمه تبدیل خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به فرصت محدود، شهروندانی که برای ملک مسکونی یا تجاری آنها رأی تخریب صادر شده به شهرداری مناطق مراجعه کنند تا پس از بررسی، در صورت رعایت اصول سه گانه و استحکام، رأی تخریب به جریمه تغییر یابد.

وی عنوان کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که مصوب مجلس شورای اسلامی است در بند ت این قانون آمده است که ساختمان ها و مستحدثاتی که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهرها ساخته شده و تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ پرونده آنها در کمیسیون ماده ۱۰۰ طرح و منجر به صدور رأی قطعی شده، تعیین تکلیف شود.

سیفی یادآور شد: در اینگونه ساختمان‌ها اگر اصول سه گانه فنی، بهداشتی و شهرسازی رعایت شده باشد و ساختمان استحکام کافی داشته باشد، شهرداری می‌تواند رأی تخریب را به جریمه تغییر دهد.

رئیس شورای شهر یزد افزود: این قانون اکنون تنها برای سال ۱۴۰۲ قابل اجرا است و با توجه به این شرایط اگر تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ رأی تخریب برای ساختمانی صادر شده، مالک می تواند با مراجعه و اعلام به شهرداری و همچنین با بررسی کارشناسان شهرداری، اگر شرایط ساختمان مناسب و استاندارد باشد، رأی تخریب به جریمه تغییر دهد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..