پایان قرعه‌کشی‌های فیک در یزد

رئیس پلیس فتای استان یزد از دستگیری باند سه نفره کلاهبردار اینترنتی به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی برنامه رادیویی خبر داد.

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» در باره جزئیات این خبر گفت: با توجه ثبت شکایت های متعددی از سوی شهروندان، مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی از طریق تماس تلفنی با ترفند برنده شدن در قرعه کشی از طریق رادیو به پلیس فتا این استان ارسال شد و به لحاظ حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: شاکیان در اظهارات خود بیان داشتند شخصی ناشناس با آن‌ها تماس گرفته و با عنوان اینکه شما در قرعه کشی برنده شده‌اید وسپس با ترفندهای متقلبانه و با این بهانه که جهت دریافت جایزه نیاز به اطلاعات هویتی شما و کد ارسال شده به تلفن همراهتان داریم اطلاعات محرمانه هویت خود و کدی که به تلفن همراهمان ارسال شده را داده و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت از حساب‌های خود شده ایم.

رئیس پلیس فتای استان در ادامه گفت: با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی متهمین به هویت معلوم در استان تهران مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از هماهنگی با مقام قضایی متهمین دستگیر شدند.

سرهنگ ابوطالبی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۵ مالباخته در این پرونده وجود دارد و تعداد شکات نیز در حال افزایش است افزود: متهمان پس ازانتقال به پلیس فتا یزد ضمن پذیرش اتهام انتسابی، پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شهروندان دقت داشته باشند که برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، اطلاعات حساب بانکی به خصوص رمزهای خود را در اختیار افرادی که از طریق مختلف به ویژه تماس‌های تلفنی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند قرار ندهند.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس: www.cyberpolice.ir در بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..