مانور زلزله در بافق برگزار شد

به گزارش یزدی نیوزرئیس هلال احمر بافق گفت: با هدف امکان سنجی عوامل درگیر در امدادرسانی و ارتقای توان مقابله با بحران، مانور زلزله با حضور ۶ تیم از نیروهای امدادی با حضور مدیرکل بحران استان یزد در این شهر برگزار شد.

جعفر حسن پور  گفت: با اعلام و هماهنگی عملیات های امدادی جمعیت هلال احمر مبنی بر وقوع زلزله فرضی در بافق نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان و دستگاه های عضو کارگروه امداد و نجات به حالت آماده باش در آمدند.
رییس جمعیت هلال احمر افق افزود:در این مانور ابتدا گزارشی مبنی بر وقوع زلزله فرضی ۴.۸ ریشتری در بافق تعیین و اعلام شد.
وی بیان کرد: این زلزله فرضی در دو بافت تاریخی شهر ۸۰ درصد خسارت وارد کرده و ۲ فوتی و ۶ مصدوم را نیز در بر داشته است.
حسن پور افزود: ۶ تیم از سوی جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شدند و همزمان نهادها و ادارات با همکاری اوژانس ،آتش نشانی، نیروی انتظامی،ادارات اب، برق، گاز، مخابرات و پزشک قانونی اقدامات لازم را انجام دادند.
رئیس هلال احمر بافق، یکی از راه های سنجش توانایی نیروهای امدادی را برگزاری مانورهای امدادی دانست و گفت: در این مانور فرضی تمام نیروها با آمادگی کامل وظایف خود را به نحو شایسته انجام دادند.
وی با بیان اینکه در هنگام زلزله رعایت نکاتی حائز اهمیت است خاطر نشان کرد: آموزش مردم به ویژه دانش آموزان می تواند در کاهش صدمات موثر واقع شود ضمن اینکه در اینگونه موارد مردم باید آرامش خود را حفظ کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر بافق اضافه کرد: همچنین مردم باید بدانند در کجا و چه موقعیت هایی پناه گیرند و یا از حضور در برخی مکانها دوری کنند و مناسب ترین رفتار در مقابل زلزله را انجام دهند.
شهرستان بافق روی گسل زلزله قرار دارد و به همین دلیل سالانه چندین مانور و کارگاههای آموزشی امداد و نجات و راه های مقابله با حوادث عیر مترقبه در سطح این شهرستان برگزار می شود.
بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۰ کیلومتری یزد قرار دارد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..