رشد ۵۵ درصدی بازرسی‌های استاندارد از واحدهای تولیدی یزد

مدیر کل استاندارد استان یزد گفت: بازرسی از واحدهای تولیدی استان یزددر سال۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن، ۵۵ درصد رشد داشته است.

دکتر «حمید مطهری» در مورد عملکرد این اداره کل در رابطه با بازرسی‌ از واحدهای تولیدی استان، اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ مجموع بازرسی‌های انجام شده از واحدهای تولیدی استان یزد دو هزارو ۱۴۴ مورد بوده است در صورتی که این شاخص در سال گذشته و به همت کارشناسان استاندارد، به سه هزار و ۳۲۳ مورد افزایش یافته است.

وی در خصوص نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی نیز گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد سه هزار و ۷۰۰ مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی تحت پوشش انجام شده، در صورتی که این اقدام در سال ۱۴۰۱ به چهار هزار و ۴۴۰ مورد افزایش و رشد ۲۰ درصدی را پشت سرگذاشته است.

مطهری در خصوص گستره بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌ها نیز گفت: با توجه به این که از سال ۱۳۸۴ بازرسی‌های استاندارد، شکل اجرایی جدیدتری به خود گرفته به گونه‌ایی که علاوه بر بازرسی و نمونه‌برداری از خط تولید، بسته‌بندی و انبار واحدهای تولیدی، در قالب طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استانداردها)، کالاهای مشمول استاندارد اجباری در مراکز توزیع و فروش سطح بازار استان نیز مورد بازرسی و نمونه برداری قرار می‌گیرند تا اطمینان لازم از استمرار کیفیت تولیدات ضمن انجام آزمون‌های مرتبط، برای استفاده‌کنندگان فراهم شود.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد یزد، مطهری در پایان نیز گفت: هدف از بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی، صنعتی و اصناف، اطمینان خاطر بیشتر مردم از کالاها و خدمات استاندارد است لذا از مردم تقاضا داریم تا مراتب غیراستاندارد بودن اعم از تولید، خدمات و اصناف را از طریق پیام رسان ایتا به آدرس yazdstandard @ وتلفن ۱۵۱۷ گزارش کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..