مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد:

اجرای طرح کاداستر در مناطق روستایی یزد نیازمند تعامل دهیاران است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد گفت: اجرای کامل طرح کاداستر در مناطق روستایی استان از اهمیت بسیاربرخوردار است و بدون تعامل دهیاران این مهم محقق نمی شود.

به گزارش یزدی نیوز، مهدی اقبال در آیین تکریم و معارفه رییس ثبت اسناد و املاک شهرستان مهریز افزود: برگزاری جلسات متعدد با دهیاران برای شناسایی مشکلات مختلف ثبتی در مناطق روستایی ضروری است.

وی بیان اینکه از شهریور سال گذشته تا امسال میزان صدور اسناد مالکیت مهریز از ۳۲۰ مورد در ماه به ۸۰۰ مورد افزایش یافته است، تصریح کرد: در این راستا تیم جهادی ۲۰ نفره‌ای در دورترین روستاها در چهار مرحله استقرار یافت و طی یک روز بیش از ۷۰۰ سند مالکیت صادر شد، این تیم جهادی هر ۲ هفته یکبار آمادگی انجام این اقدامات را دارد.

محمد دهقان بنادکی فرماندار مهریز با بیان اینکه مشکلات ثبتی و تعیین حدود اراضی و باغات مناطق ییلاقی، این شهرستان را بعضا با مشکلاتی مواجه کرده است، گفت: مبارزه با فساد جزو شاخصه‌های دولت سیزدهم است و اداره ثبت اسناد و املاک ارباب رجوع زیادی دارد و امید است این موضوع در اداره ثبت با جدیت دنبال شود.

 

در پایان ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های حمیدرضا محمدپور، عباس دهقانپور به عنوان رییس جدید اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان مهریز معرفی شد.

بر اساس قانون حدنگار ( کاداستر ) به منظور تعیین تکلیف اشخاص حقیقی و حقوقی، صاحبان اسناد باید حداکثر ظرف پنج سال برای صدور و تعویض سند خود به صورت حدنگار اقدام کنند.

ماهیت فیزیکی مطلوب، ضریب امنیتی بالا، جلوگیری از تجاوز دیگران به زمین‌ های شخصی و دولتی، قابلیت احیا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه به دلیل نگهداری اسناد در چند نقطه از جمله مزایای اسناد حدنگار است.

حدنگار مجموعه اطلاعات هندسی حقوق مالکیتی املاک، مستقلات، مستحدثات و قطعات ملکی در محدوده جغرافیایی به صورت نظام بهم پیوسته است که مالکیت مردم و دولت را تعیین کرده و با اجرای آن حقوق هر دو حفظ می‌شود.

مرکز شهرستان مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع:ایرنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..