فرمانده سپاه الغدیر یزد خبر داد

جهاد آبرسانی به روستاهای استان یزد/آمادگی ساخت ۸۰۰ خانه برای محرومان

فرمانده سپاه الغدیر یزد ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سازندگی صورت گرفته توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه الغدیر استان، از مهمترین آنها را اجرای ۷۷ طرح آبرسانی به روستا و مناطق محروم استان در کنار طرح‌های قرارگاه جهاد آبرسانی امام حسن مجتبی(ع) در استان ذکر کرد.

سردار «حسین زارع کمالی» در آستانه هفته بسیج سازندگی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف گام دوم انقلاب، سپاه الغدیر استان در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادانی و با همکاری بسیج سازندگی در جهت محرومیت‌زدایی در جامعه تلاش می‌کند.

وی این فعالیتها و اقدامات را در دو دسته عمرانی و غیرعمرانی دسته بندی کرد و گفت: در بخش عمرانی ۸۶۰ طرح با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان پارسال در سطح استان انجام یا در حال دست اقدام است که از مهمترین آنها اجرای ۷۷ طرح آبرسانی به روستا و مناطق محروم استان است.

زارع کمالی این طرح‌ها را مجزا از طرح‌های قرارگاه جهاد آبرسانی امام حسن مجتبی(ع) که با پیشرفت ۵۵ درصد در پنج شهرستان یزد در حال اجراست، ذکر کرد.

وی برخی از دیگر طرحهای عمرانی بسیج سازندگی را مربوط به حوزه تعلیم و تربیت و آموزش خواند و خاطرنشان کرد: این طرح‎ها در سال گذشته با اعتبار ۶۴۴ میلیون تومان در قالب طرحهایی مانند باسازی دو باب کتابخانه و بهسازی ۳۳ مدرسه انجام شده و در سال جاری نیز دنبال خواهد شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان به اجرای ۹۷ طرح به ارزش ۴۷۱ میلیون تومان در عرصه بهداشت و درمان اشاره و عنوان کرد: ساخت، تعمیر و بازسازی اماکنی مانند غسالخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و حمام در مناطق محروم و عشایری از جمله این طرح‌هاست.

وی از اقدامات صورت گرفته در حوزه امنیت غذایی و بخش کشاورزی نیز به اجرای ۱۹۰ طرح با اعتبار ۹ میلیارد تومان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: این طرح‌ها به ویژه در ایجاد زیرساختهای آب مانند لایروبی انهار اهتمام شده است.

زارع کمالی از اقدامات صورت گرفته در زمینه دینی و مذهبی نیز به اجرای ۱۴۳ طرح با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان در سال گذشته عمدتاً در رابطه با مساجد و مجتمع‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: در رابطه با حوزه اشتغال و کارآفرینی نیز ۹۸ طرح با اعتبار سه میلیارد تومان به ویژه با ایجاد کارگاه‌های اشتغال و کارآفرینی در استان که سال گذشته ۱۲ مورد از آنها با اشتغال‌ ۱۰۰ نفر همراه بود، ایجاد و تجهیز شد.

وی از دیگر طرح‌های عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی که با همکاری بسیج سازندگی استان در سال گذشته انجام شد را اجرای ۱۵ طرح فرهنگی با اعتبار ۱.۷ میلیارد تومان برشمرد.

فرمانده سپاه الغدیر استان با اشاره به انجام بالغ بر ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر روز اردوهای جهادی از جمله در ساخت مسکن برای محرومان، گفت: ساخت مسکن محرومان از دغدغه‌های سپاه الغدیر استان است و در همین راستا آمادگی دارد ۸۰۰ واحد مسکونی به ویژه افراد تحت حمایت کمیته امداد را در صورت تامین زیرساختها را احداث کند.

وی در مورد اقدامات قرارگاه پبشرفت و آبادانی استان در حوزه فعالیتهای غیرعمرانی، اظهار کرد: ۶۸۱۲ برنامه با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۶۰۹ میلیون تومان در حوزه معیشتی و اجتماعی از جمله تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، تامین جهیزیه برای نوعروسان بی بضاعت، توزیع سبد غذایی، البسه و لوازم التحریر انجام شده است.

به گفته وی، در حوزه آموزش و تعلیم و تربیت نیز ۵۶ برنامه غیرعمرانی با اعتبار ۶۷۹ میلیون تومان از جمله در ۱۲ روستای هدف با تجهیز مدارس آنها با ۱۱۰ سبد فرهنگی انجام شد.

زارع کمالی همچنین به اجرای ۵۶ برنامه غیرعمرانی با اعتبار ۳۵۷ میلیون تومان در حوزه فرهنگی برای مساجد و اماکن مذهبی و نیز انجام برنامه‌های فرهنگی عقیدتی خبر داد و گفت: در حوزه بهداشت نیز ۱۲۰۰ برنامه با هزینه ۷۸۸ میلیون تومان در سال گذشته انجام شد که این برنامه‌ها شامل اقداماتی نظیر توزیع بسته و سبدهای بهداشتی بود.

وی با تقدیر از مدافعان سلامت، به حضور پزشکان و متخصصان حوزه سلامت در اواخر سال گذشته و ارانه خدمات دهان و دندان به محرومان در پنج شهرستان یزد اشاره و اضافه کرد: هفته گذشته نیز گروهی از پزشکان جهادگر اقداماتی را در این حوزه داشتند.

وی عنوان کرد: ۳۲۰ طرح غیرعمرانی نیز در عرصه اشتغال با اعتبار دو میلیارد تومان در قالب برگزاری دوره‌های آموزش اقتصاد مقاومتی، مشاوره و در زمینه تربیت فرزند و تجهیز کارگاه‌های اشتغالزایی و نیز دو برنامه با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان در زمینه امنیت غذایی با ارائه خدمات دامی و حمایتی و نیز تقدیر از شبانان و گله‌داران نیز صورت گرفت.

سردار زارع کمالی در پایان نیز از دیگر اقدامات غیرعمرانی را در حوزه امدادرسانی با توجه به حوادث غیرمترقه در استان طی سال گذشته مانند سیل ذکر کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..