مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

تامین سلامت و ارتقای دانش بهداشتی کارگران ضروری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: تامین سلامت و ارتقای دانش بهداشتی کارگران ضروری است و در تمامی شهرستان های استان تحقق این مهم در دستور کار دستگاه های دولتی متولی این بخش قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا فلاحتی در آیین افتتاح نخستین خانه بهداشت کارگری در یکی از واحدهای تولید کاشی و سرامیک شهرستان مهریز افزود: برای موفقیت در عرصه تولید و کمک به اقتصاد کشور باید کارگران دارای سلامتی و نشاط اجتماعی باشند.

وی با قدردانی از کارگران و کارفرمایان ادامه داد: ارائه خدمات مختلف در خانه‌های بهداشت کارگری سالانه برای کارگران سخت کوش رایگان است و مراجعه کنندگان در صورت نیاز به دریافت خدمات بالاتر به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع می‌شوند.

فلاحتی با بیان اینکه مراجعه کنندگان به این خانه بهداشت علاوه بر خدمات بهداشتی و طب کار از خدمات مشاوره‌ای نیز برخوردارمی شوند، گفت: بر اساس مفاد قانون کار واحدهای تولیدی و صنعتی با ۵۰ نفر نیروی کار و بیشتر مکلف به ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری هستند و ماده ۱۴۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، دولت را مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران کرده است که بر این اساس برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به بیمه شدگان با همکاری مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشتی اجرا می‌شود.

محمد دهقان بنادکی فرماندار مهریز نیز از همکاری کارگران و همراهی کارفرمایان در کمک به تحقق برنامه‌های دولت و شعار سال قدردانی کرد و گفت: خدمت به جامعه بزرگ کارگری با همکاری مردم و مسئولان جزو برنامه‌های محوری دولت است.

 

۳۰ هزار نفر جامعه کارگری مهریز است

در مجموع حدود ۳۰ هزار نفر جزو جامعه کارگری شهرستان هستند که در بخش های تعاون و صنعت مشغول به کارند و رویکرد اصلی توجه در این بخش جذب دانش آموختگان متخصص بر حسب نیاز واحدهای تولیدی است.

هم اکنون یک‌هزار و ۱۶۲ کارگاه کوچک و بزرگ با ۹ هزار و ۷۴۶ نفر نیروی کار در شهرستان مهریز فعال است و در شهرک‌های صنعتی شهید چمران ، ۱۹۶ هکتاری ، هرفته ، ناحیه صنعتی بهادران و شهرک سنگ و یزد مهر افزون بر چهار هزار نفر اشتغال دارند.

مطابق قانون اساسی فعالیت اقتصادی ایران متشکل از بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی است که در حال حاضر بیشترین (حدود ۷۵ درصد) فعالیت در اختیار بخش دولتی است و سهم بخش تعاون در برنامه توسعه ششم باید به ۲۵ درصد برسد که سهم کنونی با این عدد تا حدود زیادی فاصله زیاد دارد.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..