یادواره شهدای فرهنگی و فرهنگیان فقید بهاباد برگزار شد

یادواره شهدای فرهنگی و فرهنگیان فقید بهاباد به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و شهادت استاد شهید مرتضی مطهری با حضور مردم و مسئولان در گلزار شهدای بهشت محمدی بهاباد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز امام جمعه بهاباد در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت امروز باید دانش آموزانی تربیت کند که ادامه دهنده خون شهدا باشند.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی بیان کرد: بالاتر از مقام شهادت مقامی نیست و شهدا به این مقام والا که همان قرب الهی است، رسیده اند و شاهد ما هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه شهدا سرمایه‌های معنوی، اعتقادی و حامی و پشتوانه مقتدر برای ایران اسلامی هستند، گفت: شهیدان زنده و جاودان هستند و با جهاد و شهادتشان نشان دادند که با درک ضرورت دفاع از وطن در برابر تجاوز دشمنان ایستادگی کردند و حماسه ای بزرگ و جاودان آفریدند.

ابراهیمی بشکانی با گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید محمد غنی زاده و سردار شهید محمد رفیع رفیعیان گفت: این معلم شهید با عمل و رفتار خود آموزه‌های اسلامی را در عمل اجرا و جان خود را در راه اسلام فدا کرد.

شهرستان بهاباد در دوران دفاع مقدس ۱۵۶ شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد سه شهید فرهنگی و معلم بودند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..