پنجمین همایش سراسری انجمن معتادان گمنام در یزد برگزار شد

پنجمین همایش سراسری انجمن معتادان گمنام با حضور بیش‌ از چهار هزار نفر از علاقمندان سراسر کشور به میزبانی انجمن معتادان گمنام استان یزد برگزار شد.

در این همایش یک ‌روزه ، شش نفر از افراد باتجربه عضو انجمن به سخنرانی و بیان تجربیات خود در این زمینه پرداختند.

هدف از برگزاری این همایش که با شعار «NA، عشق بدون مرز» در حال برگزاریست، معرفی انجمن معتادان گمنام به عموم جامعه و مسئولان و رساندن پیام به معتادان علاقه‌مند به ترک مواد مخدر است.

انجمن معتادان گمنام، یک انجمن غیرانتفاعی از زنان و مردانی است که اعتیاد به مواد مخدر مشکل اصلی زندگی‌شان بوده ‌است.

هم اکنون در استان یزد بیش ‌از ۶۵۰۰ نفر که ۲۰۰ نفر آن بانوان هستند، عضو انجمن معتادان گمنام هستند.

این انجمن بر این باور است که می‌توان با به ‌کارگیری روش‌های ساده مانند حضور در جلسات بهبودی انجمن، تبادل تجربه، راهنمایی گرفتن و کارکرد قدم‌های دوازده‌گانه بهبودی، برای پاک ماندن به یکدیگر کمک کرد.

انجمن معتادان گمنام، اعتیاد را محدود به مصرف مواد مخدر نمی‌داند بلکه آن را یک بیماری روحی و فکری می‌داند لذا تمرکز انجمن نیز درمان اعتیاد از طریق همین عامل است لذا این انجمن هیچ گونه کمپ و دخالتی در درمانهای فیزیکی اعتیاد ندارد.

عضویت در انجمن معتادان گمنام کاملاً رایگان است و هیچ شرط و شروطی ندارد به‌طوری‌که هر کسی که فکر می‌کند با مواد مخدر مشکل دارد و مایل به قطع مصرف باشد، بدون در نظر گرفتن نوع ماده مخدر مصرفی، میزان مصرف، نوع مصرف، سن، مذهب، نژاد، جنسیت، موقعیت شغلی، وضعیت مالی، میزان درآمد و جایگاه اجتماعی می‌تواند به عضویت انجمن درآید.

ورود به این انجمن نیازمند ارائه‌ی هیچ نوع مدرک شناسایی و اطلاعات شخصی نیز نیست تا بدین صورت گمنامی شخص حفظ شود.

انجمن حتی با ایجاد برنامه مجازی برای همه معتادان حتی معتادان دچار معلولیت یا افراد معتاد دارای موقعیت‌ اجتماعی، امکان استفاده از برنامه‌های بهبودی و ترک اعتیاد را فراهم کرده ‌است.

تنها خواسته انجمن از مسئولان که همواره از ابزارهای اطلاعرسانی برخوردار هستند با توجه به استقلال مالی انجمن، حمایت معنوی از طریق معرفی فعالیتهای انجمن به مردم و علاقمندان به ترک اعتیاد است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..