رسیدگی قضایی به پرونده انتقال پساب شهری یزد

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد:مجموع پساب خروجی ۳۴۰ لیتر برثانیه است که نصف آن برداشت می‌شود ونصف دیگر باید توسط شهرداری و منابع طبیعی تعیین تکلیف شود.

به گزارش یزدی نیوز، نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم شاهدیه با اشاره به گلایه مردم از تاخیر ایجاد شده در انتقال فاضلاب یزد به وسیله دستگاه‌های مسئول، خواستار رسیدگی قضایی به این مساله شد.رسیدگی قضایی به پرونده انتقال پساب شهری یزد

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد در این زمینه گفت:درحال حاضر دبی ورودی ۳۴۰ لیتر برثانیه است که این پساب ورودی تعیین تکلیف شده است و مشترکانی که پساب را برداشت می‌کنندبترتیب موسسه کوثر یزد ۱۲۰ بر لیتر ثانیه، فضای سبز ۳۵ لیتر و کارخانه کاشی و کاغذ ۴۰ لیتر پساب برداشت می کنند.

محجوبی افزود: نصف پساب که حدود ۱۷۵ لیتر است نیز مجموعه سرب و روی مهدی آباد ۱۰۰ لیتر و شهرداری یزد برای اکوپارک ۵۰ لیتر و منابع طبیعی ۳۰ لیتر پساب سهمیه دارند که برداشت نمی‌شود که البته سرب و روی مهدی آباد طولانی‌ترین خط انتقال پساب کشور به طول ۱۰۰ کیلومتر دارد که اماده بهره برداری است که تا پایان اردیبهشت ماه حدود ۵۰ لیتر در ثانیه می‌توانند برداشت کنند.

وی ادامه داد:اما شهرداری یزد و منابع طبیعی ۸۰ لیتر پساب دارند که اگر این دومجموعه هم پسابهای خود را برداشت کنند همه پساب تعیین تکلیف می‌شود که نیازمند امکانات خط ومخزن هستند که بدلیل کمبود نقدنیگی دچارمشکلاتی هستند واگر این دومجموعه اقدام کنند مشکلات پساب حل می‌شود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزدگفت: آب منطقه‌ای پیگیر هست تا این دومجموعه پساب را خارج کنندو اگر نتوانند این پساب خلع ید خواهد شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

 

بخش نظردهی بسته شده است..