امر به معروف و نهی از منکر باید به دور از پرخاشگری انجام شود

امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: این فریضه مهم باید به دور از پرخاشگری و با آداب ویژه خود انجام شود.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با فرمانده سپاه الغدیر استان یزد و مسئولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی با اشاره به اهمیت نقش معلم در زندگی انسان اظهار کرد: شهید مطهری با نیت پاک خدایی خود به عنوان یک معلم و مجتهدی بزرگ در راستای هدایت مردم گام برداشت.

وی افزود: حقیقت‌طلبی و تعلق به خدا، از ویژگی‌های بارز این انسان خردمند بود و با نگاه اجتماعی خود نسبت به مسائل روز کشور و جامعه دغدغه‌مند بود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه روحیه جهادی و اسلامی شهید مطهری باید الگوی اصلی معلمان امروز باشد، تصریح کرد: معلمان باید نسبت به سرنوشت دانش‌آموزان خود دغدغه‌مند و دلسوز باشند و نسبت به حوادث روز جامعه نیز با آگاهی عمل کنند.

وی گفت: دانش‌آموزان نباید تنها مانند یک انبارِ حرف عمل کنند بلکه باید چراغی روشن باشند که معلم با سخنان و عمل خود به این چراغ روشنی می‌بخشند.

ناصری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان توانایی روشن کردن جامعه را دارند، عنوان کرد: کلاس و درس باید روحیه دینی دانش‌آموزان را تقویت کند و اخلاق و رفتار آنها نیز متناسب با نظام اسلامی باشد.

وی افزود: نورانیت باید در دانش‌آموزان، سربازان و سایر افراد جامعه به وسیله انسان‌های خردمند و با الگوگیری از روحیه جهادی شهید مطهری، گسترده شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: بسیجیان باید مروج علم و دانش باشند و با این جایگاه به سایر افراد جامعه نشان دهند که علم‌اندوزی، دین‌داری و روحیه جهادی نیز می‌تواند در کنار یکدیگر قرار داشته باشد.

ناصری با اشاره به اهمیت نقش بسیجیان در جامعه تصریح کرد: بسیجیان باید این جرأت را داشته باشند که با روحیه تهذیبی مطالب آموخته شده را ارتقا دهند و روحیه امر به معروف را در جامعه تقویت کنند.

وی با اشاره به روحیه امر به معروف در بسیجیان افزود: روحیه امر به معروف به معنی بیان کردن اشتباه و اشکال نیست، بلکه امر به معروف به معنای این است که انسان برای بیان حرف خدا در شرایط لازم آمادگی کامل را داشته باشد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید با اخلاق خوش و بیان زیبا عملی شود نه با تندی و برخورد شدید، زیرا این نحوه برخورد تنها نتیجه معکوس دارد.

وی افزود: روحیه امر به معروف غیر از روحیه پرخاشگری و انتقاد است و باید این روحیه را با برخورد زیبا و منطقی، به دور از پرخاشگری عملی کرد.

ناصری نقش تعلیم و تربیت را مهم دانست و گفت: تربیت و تعلم باید به‌گونه‌ای باشد که در تمامی لحظه‌های زندگی فردی و اجتماعی به درستی روشنی‌بخش راه زندگی باشد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..