یزد، جزو استان‌های برتر در تولید برق خورشیدی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان: یزد در زمینه تولید برق خورشیدی از استان‌های برتر کشور است.

به گزارش یزدی نیوز ابوالفضل اسدی گفت: تامین برق مطمئن برای مشترکین خانگی، کشاورزی، صنعتی و تجاری از اولویت‌های شرکت برق منطقه‌ای استان یزد است.

وی توسعه نیروگاه‌های خورشیدی را از اهداف مهم صنعت برق استان توصیف کرد و افزود: در پایان سال گذشته با بهره برداری از نیروگاه ۱۰ مگاواتی در ساغند اردکان، مجموع ظرفیت برق نیروگاه‌های خورشیدی به ۹۴ مگاوات رسید که در این خصوص جزو برترین های کشور هستیم.

اسدی ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت‌ها در مناطق کمتربرخوردار، ۱۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۲۴ میلیارد تومان در دور دوم سفر رئیس جمهور افتتاح شد. در ۶ ماه اول امسال هم ۹ طرح صنعت برق با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به مدیریت برق در تابستان سال گذشته تصریح کرد: امسال هم پیک بار تابستان را با همکاری مردم و بخش خصوصی به خوبی پشت سرخواهیم گذاشت.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان خاطرنشان ساخت: برای هزار و ۱۰۰ خانه در مناطق کمتربرخوردار استان کار‌های مختلفی نظیر سرویس کولرآبی انجام و بر این اساس ۱۰ تا ۱۵ درصد در مصرف برق و ۲۵ تا ۳۰ درصدی در مصرف آب کولر صرفه جویی شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

 

بخش نظردهی بسته شده است..