استاندار: اقدامات ستاد اربعین یزد به روزهای آخر موکول نشود

استاندار یزد گفت: اقدامات کمیته های ستاد اربعین استان یزد نباید به روزهای آخر واگذار و موکول شود و باید از همین الان برنامه مشخص و زمان دار تدوین و برای هر مسئول کمیته ابلاغ تا اجرایی شود.

به گزارش یزدی نیوز، مهران فاطمی در نشست ستاد اربعین حسینی استان یزد ، افزود: فعالیت در این ستاد ، کاری ارزشمند و پرثواب اجتماعی است و برد بین المللی دارد و اینکه اجتماع بزرگ اربعین را خدمت رسانی می کنید و توفیق پیدا کرده ایم در این امر مهم خدمت کنیم خدا را سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: فعالیت در دستگاه امام حسین ( ع ) نیت خالص و همت بالایی می طلبد و قطعا در این‌صورت مورد رضایت امام حسین (ع) نیز قرار خواهد گرفت و فعالیت ما باید خالص و برای رضای خداوند باشد.

رییس ستاد اربعین حسینی استان یزد گفت: در اربعین امسال بعد از چند سال تجربه برگزاری، باید آسیب های سال‌های گذشته را رفع کنیم و تجربیات نشان داده که تصمیمات باید در استان گرفته شود و سریع تر اقدام گردد همچنین برخی از کارهای خلاقانه و نوآورانه و فناورانه از الان انجام گیرد و بعنوان نمونه افرادی که مسئول کاروان یا موکب دار هستند ساماندهی شوند.

فاطمی ادامه داد: گذرنامه نیز از همین الان به مردم اطلاع رسانی گردد تا تمدید و یا تهیه کرده و برای دقیقه آخر این امر را واگذار نکنند همچنین حمل و نقل برای تامین خودرو از الان برنامه ریزی داشته باشد و هلال احمر نیز برای تامین دارو اقدام کند.

وی افزود: حتما بسته کاری مشخص برای هر مسئول کمیته مشخص شود و هر پروژه باید مسئول مشخص داشته باشد تا فعالیت ها درست انجام شود و بسته فرهنگی دارای محور مشخص نیز همراه با زمان انجام کار، تدوین و اجرایی شود.

استاندار یزد گفت:هر گونه فعالیت و خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات و سید الشهداء (ع) مصداق عمل صالح و کار نیک در پرونده اعمال همه ما ثبت و ضبط خواهد شد و این توفیق بزرگی است که خادم زائران ابا عبدالله الحسین (ع) هستیم.

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد نیز در این نشست گفت: شرح وظایف مسئولان کمیته ها باید به‌صورت کامل اطلاع رسانی شود و این وظایف از الان تا قبل از اربعین در استان و همچنین سپس در عتبات عالیات مشخص باشد که هر شخصی چه وظیفه ای دارد و پیگیری لازم صورت گیرد تا مشکلات رفع شود همچنین هر موکبی باید مجوزهای حداقلی را داشته باشد و امکانات لازم برای زائران فراهم شود.

حجت الاسلام محمد حبیبیان مسئول نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت استان یزد نیز در این نشست گفت: حج و زیارت آمادگی کامل دارد افرادی که کاروان را مدیریت می کنند مراجعه کرده و دوره هایی نیز برای این افراد برقرار شود اما متاسفانه بدون هیچ نظارتی اقداماتی می شود که بعدا عموم مردم به حج و زیارت برای ثبت شکایت مراجعه می کنند و لذا نیاز به برنامه ریزی بیشتری وجود دارد .

سید حسین سالاری مسئول نظارت و ارزیابی ستاد اربعین استان یزد نیز در این نشست گفت: عدم هماهنگی برخی افرادی که دست اندرکار کاروان ها بودند باعث مشکلاتی شد و لذا نیاز به مجوز برای اعزام زائران است و اگر از قبل مسئولان کاروان تاییدیه داشته باشند مشکلات کمتری وجود خواهد داشت همچنین جهت حمل و نقل نیز باید ظرفیت از قبل مشخص باشد تا امکان برنامه ریزی بهتری وجود داشته باشد.

در این نشست تعدادی دیگر از مسئولان کمیته های مختلف ستاد اربعین استان یزد گزارشی از اقدامات انجام شده سال گذشته ارائه نمودند و برای برنامه ریزی سال جدید نیز تصمیمات لام اتخاذ شد .

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..