فرماندار مهریز تاکید کرد؛

ضعف های اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت باید برطرف شود

فرماندار مهریز با تاکید بر این که هنوز در اجرایی شدن قوانین مرتبط با جمعیت دچار مشکل هستیم و ضعف داریم، گفت: امروز همه مسئولان به هر نحوی بنا به تاکیدات رهبری و نیازسنجی و تحقیقات انجام شده، این اهمیت و ضرورت را بیش از پیش احساس می‌کنند.

«محمد دهقان بنادکی» با بیان این که سالیان سال در حوزه جمعیت غفلت کرده‌ایم، گفت: امروز همه مسئولان به هر نحوی بنا به تاکیدات رهبری و نیازسنجی و تحقیقات انجام شده، این اهمیت و ضرورت را بیش از پیش احساس می‌کنند و ما نیز متوجه شدیم که اگر برنامه‌ای نداشته باشیم، با بحران هایی مانند کمبود و ضعف نیروی کار روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به کمبود نیروی کار افزود: اگر توجه داشته باشیم درمیابیم که کارخانه‌هایمان در آینده با کمبود نیروی انسانی روبرو می شوند از طرفی نیروهای فرتوت و ضعیف‌تر کیفیت فعالیت ها را در حد مطلوب نخواهند داشت لذا اگر درست فکر نکنیم در آینده‌ای نزدیک مانند سال ۱۴۲۰ کشوری پیر خواهیم بود.

فرماندار مهریز با اشاره به ضرورت پیگیری برای اجرایی شدن قوانین مصوب در این حوزه تصریح کرد: هنوز در اجرایی شدن قوانین دچار مشکل هستیم و ضعف داریم اما در این خصوص باید تدابیری ویژه اندیشید.

دهقان با اشاره به این که مشوق‌های در نظر گرفته شده برای افرادی که فرزند سوم دارند باید پیگیری شود، گفت: امتیازاتی که در این حوزه وجود دارد نیازمند پیگیری است به طوری که باید جلسات تخصصی برگزار شود و مشوق ها و دغدغه ها را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به برگزاری رویداد جمعیت به عنوان یک اقدام خوب و موثر تصریح کرد: این رویداد شامل دو مرحله کشوری و استانی است و از استاندار محترم یزد کسب اجازه کردم تا این رویداد را در سطح شهرستان نیز بسط دهیم و فرزندآوری و تربیت فرزند را به طور ویژه در شاخص هایمان مورد توجه قرار دهیم.

فرماندار مهریز در ادامه افزود: یکی ازرویدادهایی که برای اجرایی شدن درنظر گرفته‌ایم همایش تجلیل از نخبگان و افتخار آفرینان برای دومین بار است که در این رویداد نخبگان را با محور خانواده و فرزندآوری در نظر میگیریم و امسال نیز دو نفر از این خانواده‌ها را تجلیل کردیم.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، این مسئول در پایان با تاکید بر اهمیت جمعیت، فرزندآوری و تربیت صحیح فرزندان خاطرنشان کرد: باید مسئولان و اصحاب رسانه در این زمینه پویاتر و با جدیت بیشتر عمل کنند تا بتوانیم ایرانی پویاتر بر پایه تجارب بزرگترها و نیروهای جوان داشته باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..