مسئول بسیج کارگری استان:

جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به صنایع یزد برگزار می‌شود

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات سپاه الغدیز یزد از برگزاری جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان در نیمه اول سال جاری خبر داد.

سرهنگ «مهدی ابویی» در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به اهمیت کار و تلاش در دین مبین اسلام، هفته کار و کارگر و روز قشر بسیج کارگری و کارخانجات را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد که با تقویت ظرفیت‌های کارگری در استان با حمایت دستگاه‌ها و متولیان این بخش در استان، شاهد گردش روزافزون چرخه تولید باشیم.

وی با اشاره به شعار امسال یعنی«مهار تورم، رشد تولید»، یکی از نکات امروز جامعه کارگری را نارضایتی از متناسب نبودن افزایش‌ حقوق و دستمزد با تورم و گرانی ذکر کرد و گفت: قطعاً‌ با تحقق رشد تولید به همت کارگران و کارفرمایان، شاهد مهار تورم در جامعه خواهیم بود و این مهم هم کارگران و هم جامعه را منتفع خواهد کرد.

ابویی با بیان این که اقدامات بسیج کارگری و کارخانجات استان در راستای جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی و جهاد خدمت‌رسانی، برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود، از جمله این اقدامات را اجرای طرح شهید کریمی با هدف احصاء مشکلات صنایع و انعکاس آنها به متولیان جهت رفع و رسیدگی ذکر کرد و گفت: در سال گذشته با سرکشی از ۱۵ کارخانه و واحد تولیدی استان در راستای این طرح و رفع موانع تولید، اشتغال بیش از یک‌هزار نفر از کارگران این واحدها تثبیت شد.

وی اجرای طرح شهید برونسی در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های واحدهای تولیدی را از دیگر اقدامات این قشر بیان کرد و افزود: این طرح نیز با حضور ۸۰ گروه از کارآمدان، ۱۲ گروه تولیدیاران و ۱۲ گروه سفیران تولید به منظور احصاء و رفع مشکلات کارخانجات اجرا می‌شود.

مسئول بسیج کارگری استان عنوان کرد: بازدید دانش‌آموزان از واحدهای صنعتی در قالب طرح راهیان پیشرفت از دیگر اقدامات بسیج کارگری در راستای آشنایی با بخش تولید و امیدآفرینی است که در سال گذشته با حضور هفت هزار دانش‌آموز انجام شد.

وی با اشاره به تشکیل گروه‌های واکنش سریع در کارخانجات، گفت: تاکنون ۳۵ گروه در حوزه‌های مختلف تشکیل شده که این گروه‌ها علاوه بر فعالیت‌های حوزه خود، در سال گذشته بهسازی و ساخت ۲۰ منزل محرومان را نیز انجام دادند.

وی از انجام ۱۰ هزار نفر شیفت ایثار در واحدهای تولیدی استان به مناسبت‌های مختلف طی سال گذشته خبر داد و با بیان این که پارسال ۱۲ هزار بسته معیشتی به ارزش هر کدام یک میلیون تومان و ۲۰۰ بسته لوازم التحریر به ارزش هر کدام ۲۰۰ هزار تومان در بین افراد بی بضاعت توزیع شد، گفت: امسال هر یک از ۱۲ حوزه بسیج کارگری استان موظف هستند به صورت هفتگی ۳۱۳ بسته معیشتی را در بین نیازمندان توزیع کنند.

ابویی در ادامه تهیه و توزیع ۳۰ سری جهیزیه جهت نوعروسان بی بضاعت، برگزاری رویدادها و پویشهای مجازی در راستای امیدآفرینی و حمایت از کالای ایرانی با هشتک «کارگران سختکوش کویر ویژه استان یزد»، برگزاری کلاسهای پیشگیری از اعتیاد و نیز کلاسهای مهارت‌آفرینی، تجلیل از کارگران نمونه، تشکیل ۱۲ گردان سایبری برنامه‎محور در استان و برگزاری جلسات نخبگانی قشر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در بسیج کارگری و کارخانجات استان برشمرد.

وی برگزاری جلسات اخوت کارگری و کارفرمایی در استان را از دیگر برنامه‎های بسیج کارگری استان خواند و عنوان کرد: یادواره شهدای کارگری استان و شهرستانها در سال گذشته برگزار و امسال نیز پیگیری خواهد شد.

این مسئول از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بسیج کارگری سپاه الغدیر در راستای ایجاد قرارگاه‌های جهاد تبیین در کارخانجات و مراکز تولیدی خبر داد و تصریح کرد: این قرارگاه‌ها برنامه‌های متعددی در راستای تبیین و تحقق شعار سال با برگزاری آموزش‌ها و دیگر اقدامات مرتبط را دنبال می‌کنند.

وی اجرای اصل ۲۰ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری را از اولویت‌های بسیج کارگری دانست و با بیان این که در نظر داریم در نیمه اول امسال جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی را در استان برگزار کنیم، گفت: ارزیابی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان از سال گذشته براساس معیارهای تعیین شده آغاز شده و با توجه به این که در استان یزد ۱۳۰پایگاه مقاومت بسیج در کارخانجات فعالیت دارند امیدواریم ۱۰ درصد از آنها یعنی ۱۳ واحد را برای اعطای نشان در استان و برترین آنها را نیز برای رقابت کشوری معرفی کنیم.

ابویی در پایان خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر در قالب بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی دارای پایگاه مقاومت با حضور مسئولان سپاه و بسیج استان انجام خواهد شد، لوح سپاس فرمانده سپاه الغدیر استان و هدایایی نیز به این مناسبت اهدا خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..