رییس خانه صمت یزد:

فرایند مشاوره قبل از صدور جواز تاسیس الزامی شود

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد و گروه مشاوران خانه صمت با اشاره به فعالیت ۱۴ دپارتمان مشاوره در خانه صمت استان، بر ضرورت الزامی شدن فرایند مشاوره قبل از صدور جواز تاسیس صنایع تاکید کرد.

«سید علی اکبر کلانتر» در بازدید هفتگی از یک واحد تولیدی در استان که با هدف بحث و بررسی پیرامون مشکلات و موانع پیش روی صنایع برگزار شد، با بیان اینکه از یک سال قبل کمیسیون مشاورین خانه صنعت معدن و تجارت استان یزد را با بهره گیری از خبرگان حوزه های مختلف اقتصادی مرتبط با صنعت، معدن و تجارت در قالب ۱۴ دپارتمان راه اندازی کردیم، گفت: دپارتمان‌های مشاوره خانه صمت یزد بر اساس نیاز صنایع، واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی طراحی شده و این نیاز سنجی در شکل‌گیری کمیسیون مشاوره خانه صمت باعث استقبال بسیار خوب فعالان اقتصادی استان شده است.

وی هدف از حضور کمیسیون مشاورین خانه صمت یزد در صنایع را که از اواخر سال گذشته آغاز شده است را دسترسی آسان‌تر فعالان اقتصادی به خدمات مشاوره خانه صمت و آشنایی نزدیک مشاورین با فرایند تولید رسته‌های مختلف صنعت و معدن استان عنوان کرد.

وی با تاکید بر اهمیت مشاوره و راهنمایی تخصصی قبل از بروز مشکل، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات صنعتگران به علت ناآشنایی با ضوابط و قوانین است و با یک مشاوره صحیح و تخصصی رفع خواهد شد.

کلانتر ادامه داد: حضور مشاورین برجسته و مطلع در کنار سرمایه‌گذاران از بدو تاسیس یک واحد تولیدی و اقتصادی جلوی بسیاری از اشتباهات و تصمیمات زیان‌آور را می‌گیرد و لذا به مسئولین وزارت صمت و اقتصاد پیشنهاد کردیم فرایند مشاوره را قبل از صدور جواز تاسیس الزامی کنند تا سرمایه‌گذار حداقل اطلاعات از قوانین و مقررات حقوقی، روابط کار و استخدام، مالی و بانکی و مالیاتی و محیط زیست و بیمه ها محیط کسب و کار را بداند.

وی از همه فعالان اقتصادی استان دعوت کرد تا با مرکز مشاوره خانه صمت یزد ارتباط داشته و مشکلات را ابتدا از این مسیر بررسی و رفع کنند.

رئیس خانه صمت یزد در ادامه به فعالیت دپارتمان‌های مشاوره تخصصی در حوزه پولی و بانکی، حقوقی، مالیاتی، محیط زیست، HSE و بهداشت و ایمنی محیط کار، گمرک، صادرات و امور بین الملل، بازرگانی، تامین اجتماعی، قانون کار، انرژی و همچنین خدمات بیمه‌ای، خدمات کسب و کار و بیمه‌های بازرگانی اشاره و بر ضرورت انجام مشاوره از سوی تولیدکنندگان و صادرکنندگان و فعالان صنعتی و معدنی تاکید کرد.

کلانتر افزود: واحدهای متقاضی دریافت خدمات مشاوره می‌توانند با خانه صمت استان یزد به شماره تلفن ۳۷۲۶۱۲۱۷ و ۳۷۲۶۱۲۱۸ تماس بگیرند تا هماهنگی لازم برای جلسه مشاوره انجام شود.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی خانه صمت یزد، در این جلسه همچنین در خصوص دیگر مسائلی که زمینه ساز مشکلات بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی است مانند استرداد نشدن مالیات و عوارض ارزش افزوده از سوی اداره امور مالیاتی در موعد مقرر قانونی، مشکلات ناشی از بازگشت ارز و چند نرخی بودن ارز، عدم همکاری بانک ها در تخصیص منابع مربوط به سرمایه ثابت بخش صنعت، بحث و بررسی شد.

در این نشست همچنین مشاورین حاضر در جلسه ضمن معرفی خود و حوزه مشاوره دپارتمان مربوطه، آمادگی خود را برای ارائه مشورت به بخش های مختلف شرکت اعلام داشتند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..