ابداع و بومی سازی سیستم پیشرفته تصفیه فاضلاب شهری

با تلاش کارگران و مبتکران بومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق دستگاه پیشرفته تصفیه فاضلاب به روش اوزن زن طراحی و ساخته شد.

به گزارش یزدی نیوز، مشاور محیط زیست شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق گفت: به همت پرسنل بومی و متخصص سنگ آهن مرکزی این سیستم طراحی و به طور کامل بومی سازی صورت گرفت.

محمد مهرعلیان افزود: تا قبل از این دانش ساخت این دستگاه دراختیار خارجی‌ها بود که به این روش یعنی تلفیق اوزن و لامپ یوی این دستگاه منحصر به فرد است.

اوبیان داشت: ساخت این دستگاه به طور ۱۰۰ درصد فاضلاب را میکروب کشی و برای استفاده در فضای سبز بدوش داشتن عوارض اتقال می‌دهد.

مشاورمحیط زیست سنگ آهن مرکزی ایران بافق گفت: در این سیستم هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود و کلر هم از گردونه تصفیه فاضلاب خارج می‌شود.

مهرعلیان تصریح کرد: برای ساخت و راه اندازی این دستگاه حدود ۴۵۰ میلیون تومان هزینه شده است که مشابه خارجی آن حدود ۲.۵ میلیارد تومان هزینه در برداشت.

اوگفت: در این سیستم شبانه روز بیش از ۳۰ هزار متر مکعب فاضلاب تصفیه می‌شود و با اجرای آن بیش از در سطح شرکت بیش از یک چهارم هزینه‌ها در تصفیه فاضلاب کاهش دارد.

علیرضا دانشی از مختراعان و کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق نیز گفت: این دستگاه تلفیقی از دوایده برتر اوزن زن و لامپ یوی است.

این مخترع بافقی افزود: تا کنون مجموعه‌های زیادی در کارنامه‌های اختراعات خود دارد و این دستگاه نیز در سال مهار تورم و رشد تولید طراحی و ساخته شده است.

دانشی بیان داشت: برای تولید انبوه اختراعات خود به ویزه این سیستم مشکلاتی در روند اداری وجوددارد که تاکنون نتوانسته است به صورت کامل انبوه سازی کند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..