مدیر کل آموزش و پرورش یزد:

دغدغه کمبود معلم مقطع ابتدایی نداریم/پرداخت‌های معلمان خرید خدمت به روز شد

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد ضمن تشریح برخی از برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم در استان،‌ از پذیرش ۲۹۵ معلم در استان از بین شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی اخیر آموزش و پرورش خبر داد.

«محمدکاظم رحیمی‌نژاد»درجمع خبرنگاران با بیان این که امروز بسیاری از مرزهای آموزشی شکسته و مورد تاخت و تاز قرار گرفته است، تصریح کرد: نگاه آموزش و پرورش به دانش آموزان در شرایط کنونی نگاه بالا به پایین نیست و معلم در این سیستم آموزشی باید دارای بینشی باشد که بتواند زمینه ابراز اندیشه را به دانش‌اموزانش بدهد و سپس بتواند آنها را در بهترین مسیر هدایت کند.

وی با تاکید بر این که باید بپذیریم آموزش و پرورش نمی‎تواند در شرایط امروز تنها یک دستگاه صرفاً مجری قوانین باشد، گفت: آموزش و پرورش درصدد فراهم کردن زمینه‌ای جهت بالفعل شدن توانمندی‌های دانش اموزان در مسیر صحیح است.

به گفته وی، در همین راستا نیز در قالب طرح ولایت در تلاش برای به روزرسانی شناخت آموزگاران خود با مسائل روز جامعه به منظور پاسخگویی صریح و مناسب به شبحات مطرح شده از سوی دانش اموزان هستیم.

رحیمی‎نژاد در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: خوشبختانه کمترین اثر طرح رتبه بندی که تلاشهای زیادی برای اجرای آن صورت گرفت این است که بدانیم معلم یک کارمند نیست بلکه باید همانند اعضای هیات علمی به آنها نگریسته شود و قطعاً این اصلاحات در گذر زمان منجر به قرار گرفتن ویژگی‌هایی مانند اندیشمندی، دانش افزایی و متفکر و طراح بودن به عنوان اصول کار معلمی خواهد شد که در این صورت بسیاری از مطالبات دیگر از معلمان نیز محقق خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت هفته معلم و برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته، عنوان کرد: امسال مراسم تجلیل از معلمان با حضور چهار هزار نفر از جامعه فرهنگیان در یکی از سالن های ورزشی استان برگزار می‌شود و طی آن از چهار معلم نمونه استان معرفی و به صورت ویژه تقدیر خواهند شد.

وی از انتخاب ۲۱ معلم استان یزد برای دیدار با مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: انتخاب معلمان نمونه در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور انجام می‌شود و یک گروه معلمان کیفیت‌بخش نیز که شامل ۱۵۰ نفر هستند، تجلیل خواهند شد.

به گفته وی، از هر ۵۰۰ معلمی که به مناطق معرفی شده، یک معلم و در مجموع ۶۴ معلم نمونه به عنوان معلم شاخص نواحی و مناطق آموزشی و در نهایت چهار نفر از بین آنها به عنوان معلم نمونه استان به کشور معرفی می شوند.

رحیمی‎نژاد خاطرنشان کرد: تقریباً در تمامی ۱۶۰۰ مدرسه استان نیز طی این ایام با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از خدمات معلمان تجلیل خواهد شد.

وی تهیه آرشیو تاریخ شفاهی معلمان با هدف جمع‌آوری، نگهداری و انتقال تجربیات زیست معلمان استان خبر داد و گفت: بر همین اساس از تعدادی از معلمان پیشکسوت استان دعوت شده و مصاحبه‌های شفاهی با آنها ثبت و ضبط می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش در مورد برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش که روز گذشته برگزار شد، گفت: سه هزار و ۱۰۴ نفر در این آزمون شرکت کردند که ۲۹۵ نفر از بین آنها پذیرش شده و پس از گذراندن دوره‌های پودمانی، ابتدای سال تحصیلی در مهرماه ۱۴۰۲ سر کلاس‌های درس حاضر خواهند شد.

به گفته وی، مگر در برخی شهرستانهای صنعتی و مهاجرپذیر یزد در سایر مدارس استان دغدغه‌ای در مورد کمبود معلم در مقطع ابتدایی وجود ندارد، گفت: در مورد این شهرستانها نیز در حال برنامه‌ریزی و انجام اقدامات هستیم تا هیچ کلاسی در ابتدای مهر خالی از معلم نباشد.

رحیمی‌نژاد همچنین به موضوع پرداخت دستمزد معلمان خرید خدمت استان اشاره و اظهار کرد: مطالبه مهم این معلمان پرداخت به موقع دستمزد است که این پرداخت‌ها به روز شده و امیدواریم با تلاش‌های انجام شده، هم نگرانی نیروهای خرید خدمت و هم نیروهای خدماتی برطرف شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..