رشد ۴۳۰ درصدی درآمدهای وصولی گمرک یزد

مدیر کل گمرک یزد با اشاره به بیش از هشت هزار و ۲۶ میلیارد ریال درآمد وصولی این گمرک در سال گذشته، گفت: درآمدها نسبت به مدت مشابه از آن ۴۳۱ درصد رشد داشته است.

«محمدحسین سلمانی» با بیان اینکه بیش از پنج هزار و ۲۳ میلیارد ریال از درآمد وصولی شامل مالیات بر ارزش افزوده است، اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده وصولی این گمرک در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن با رشد بیش از ۶۱۱ درصد روبه رو بوده است.

رشد شاخص‌های تجارت فرامرزی یزد

مدیر کل گمرک در ادامه به شاخص های تجارت فرامرزی استان در سال گذشته گریزی زد و تصریح کرد: سال گذشته سه میلیون و ۲۵۶ هزار تن کالا به ارزش ۴۷۴ میلیون دلار از گمرک یزد با بیش از ۵۲ هزار فقره اظهارنامه به خارج کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن از حیث وزن پنج درصد رشد و از نظر ارزش چهار درصد کاهش را نشان می دهد.

سلمانی متوسط ارزش هر تن کالای صادراتی را ۱۴۵ دلار ذکر و اظهار کرد: عراق، پاکستان، امارات متحده عربی، افغانستان، ترکیه، عمان و هلند به ترتیب عمده‌ترین مقصد کالاهای صادراتی یزد در سال گذشته هستند.

مدیر کل گمرک یزد ادامه داد: در همین مدت نیز ۱۲۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۵ میلیون دلار در یک هزار و ۹۱۰ فقره اظهارنامه از گمرک یزد به کشور وارد شده که از حیث وزن ۲۴ درصد افزایش و از نظر ارزش پنج درصد کاهش یافته است.

وی متوسط ارزش هر تن کالای وارداتی را یک هزار و ۹۸۹ دلار عنوان کرد و گفت: ترکیه، چین، ایتالیا، امارات متحده عربی و برزیل به ترتیب بزرگترین مبدا کالاهای وارداتی گمرک یزد در سال گذشته هستند.

۴ ساعت زمان تشریفات گمرکی صادرات

سلمانی با اشاره به میانگین ساعت تشریفات گمرکی در رویه های مختلف، افزود: در سال گذشته میانگین زمان تشریفات گمرکی در رویه صادرات بیش از چهار ساعت و در رویه واردات بیش از ۱۶ساعت بوده که نسبت به سال قبل از آن تغییر چندانی نداشته است.

وی اخذ ضمانت نامه بانکی بابت مالیات بر ارزش افزوده و حقوق ورودی به جای دریاقت قطعی از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی را از جمله تسهیلات گمرک ذکر و خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۹۶ فقره ضمانت نامه بانکی به ارزش یک هزار و ۷۹۲ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال بابت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده اخذ گردید که ۲۴ میلیارد و ۵۰۳ میلیون ریال آن به فعالان مجاز اقتصادی اختصاص داشت.

سلمانی در بخش دیگری از سخنانش کمبود نیروی انسانی موجود را از جمله مهترین مشکلات گمرک یزد دانست و بیان کرد: گمرک یزد ۸۰ پست سازمانی مصوب دارد که ۳۷ پست آن بلاتصدی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای کارکنان گمرک دو هزار و ۵۱۶ نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شد که از این میزان یک هزار و ۳۸ نفر ساعت آن تخصصی کارکنان گمرک و مابقی دوره عمومی شغلی بوده است.

کشف ۷۱۲ میلیارد ریال قاچاق کالا

مدیر کل گمرک یزد در ادامه به عملکرد گمرک یزد در مبارزه با قاچاق کالا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته نیز کارکنان گمرک یک پرونده قاچاق به ارزش ۷۱۲ میلیارد ریال را تشکیل دادند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی گمرک یزد، سلمانی اظهار کرد: در سال گذشته ۲۹۶ فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش ۷۴۲ میلیارد ریال در گمرک یزد ارزشگذاری شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش ۳۳ درصدی را نشان می دهد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..