بازگرداندن بیش از ۶ میلیارد ریال پول مردم با اقدام فوری پلیس فتا یزد

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا استان یزد در فروردین سال ۱۴۰۲ به‌صورت ۲۴ ساعته در خدمت همشهریان بوده و در این راستا بیش از شش میلیارد ریال به‌ صورت فوری به‌ حساب مالباختگان عودت داده است.

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» در این مورد اظهار کرد: در فروردین ماه امسال بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ نفر به‌ صورت تماس تلفنی و از طریق اینترنت در کلیه ساعات شبانه‌روز با کارشناسان این مرکز ارتباط برقرار کرده و به سؤالات و مشکلاتشان رسیدگی شده که این امر در کاهش روند جرم و رسیدگی سریع به پرونده‌ها تأثیر بسزایی داشته است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مؤثر پلیس فتا در مرکز فوریت‌های سایبری رسیدگی سریع و بدون فوت وقت به جرائمی همچون برداشت از حساب و کلاهبرداری سایبری است که در این راستا مبلغ بیش از شش میلیارد ریال کلاهبرداری شده از شهروندان، در پی اقدام فوری و سریع این مرکز به‌حساب مالباختگان عودت شد.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از پایگاه خبری پلیس،‌ رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت ۲۴ ساعته با همکاران ما در میان بگذارند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..