امام جمعه بخش مرکزی یزد:

انتقاد از سکوت سلبریتی‌ها در برابر شهادت آیت‌الله سلیمانی

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه مهار تورم نیاز به سیاست‌های کلان دارد، گفت: منتظر سیاست‌های کلان دولت در مهارم تورم هستیم.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به هشتم شوال، سالروز تخریب بارگاه امامان معصوم در سال ۱۳۴۴ به دست افراطیون وهابی، اظهار داشت: یکی از آفت‌های بزرگ و خطرناک در هر آیین و مذهبی، کج فهمی‌ها و تندروی‌ها و برداشت‌های غلط و انحرافی است.

وی با بیان اینکه قرائت‌های خودساخته از دین که در صدر اسلام هم وجود داشته و خوارج نمونه بارز آن هستند، افزود: امروز هم وهابیون تکفیری نمونه‌های روشن از کج فهم‌ها هستند.

مدرسی تصریح کرد: کسانی که امسال به حج مشرف می‌شوند، توجه داشته باشند که اهتمام وهابیون به عبادت‌ها و قرائت‌های قرآنی بدون تدبر و توجه به فهم آیات، غرور و خودشیفتگی نسبت به دیگران و تکفیر مسلمین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کار و کارگر بیان کرد: نیروی انسانی جایگاه بسیار ویژه و ارزشمندی در عرصه های مختلف دارد و تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» نیز وابسته به جامعه کارگری است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: مهار تورم نیاز به سیاست‌های کلان دولت دارد و هنوز در انتظار سیاست‌های کلان هستیم اما رشد تولید بیشتر جنبه استانی دارد و مسئولان استان باید به آن توجه داشته باشند و در این مسیر امنیت جسمی و روانی کارگران باید مورد توجه باشد و روابط عاطفی بین کارگر و کارفرما باید برقرار شود.

مسئولان وعده‌های قابل اجرا به معلمان بدهند

مدرسی همچنین با اشاره به دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم عنوان کرد: مسئولان و وزرا باید توجه داشته باشند که اگر قول و وعده‌ای می دهند، ابتدا بررسی کنند که قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد و بعد ابلاغ کنند زیرا در جریان رتبه بندی معلمان، این عدم تحقق وعده باعث نارضایتی برای معلمان و دردسر نظام شد.

وی در مورد بازنشستگان آموزش و پرورش نیز بیان کرد: باید در این زمینه نیز رتبه بندی انجام شود که این قشر نیز بتوانند شرافتمندانه و با دغدغه کمتری زندگی کنند.

مدرسی ادامه داد: آموزش‌های ضمن خدمت برای معلمان ضروری است و از دیگر سو، فرسودگی مدارس و بافت قدیم یزد و شأن معلم و دانش آموز این است که مدارس بهسازی و مقاوم سازی شود.

انتقاد از سکوت سلبریتی‌ها در واقعه شهادت آیت الله سلیمانی

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود، شهادت آیت الله سلیمانی، امام جمعه سابق کاشان و سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت و افزود: انگیزه ضارب بعد از بررسی و ارتباط او با شبکه های مجازی منحرف، مشخص شد.

وی با تاکید بر اینکه باید هر چه زودتر فکری برای شبکه های مجازی شود، تصریح کرد: اگر به جای این شهید روحانی، این واقعه برای فردی بی‌توجه به حجاب یا ارزش‌ها رخ داده بود، سلبریتی‌ها و برخی از مرفهان بی درد و کنشگران مجازی وارد میدان می شدند اما حال که یک انسان عالم و خدوم و خدمتگذار مظلوم این چنین به شهادت می رسد، به آن اشاره ای ندارند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..