واگذاری زمین به واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت

استاندار یزد: در راستای قانونی جوانی جمعیت، زمین به خانوار‌های واجد شرایط واگذار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، مهران فاطمی در نشست شورای مسکن استان از تامین مشوق‌های مالی برای بازسازی منازل مسکونی بافت تاریخی در استان خبر داد و گفت: تمام تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، برای بازسازی بافت تاریخی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا نسبت به بازسازی منازل مسکونی در بافت تاریخی شهر یزد و سایر شهر‌های استان اقدام کنند

وی همچنین از واگذاری زمین به افراد واجد شرایط طرح جوانی جمعیت خبر داد و اظهار داشت: در راستای قانونی جوانی جمعیت، زمین به خانوار‌های واجد شرایط واگذار می‌شود و این امر تا پایان اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت محقق خواهد شد.

استاندار با اشاره به واگذاری مسکن تدریجی و نیمه ساز به شهروندان تصریح کرد: تفاهمنامه‌ای با افرادی که توانایی تامین آورده را ندارند، منعقد می‌شود تا زمین‌های غیرقابل فروش با تسهیلات در اختیار آنان قرار گیرد و بر این اساس به ساخت و ساز بپردازند.

فاطمی ادامه داد: همچنین زمین در اختیار واحد‌های بزرگ اقتصادی استان قرار خواهد گرفت تا برای کارکنان و کارگران خود منزل مسکونی بسازند.

احسان خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان هم از اختصاص قسمتی از سایت ۳۷۷ هکتاری به افراد واجد شرایط قانون جوانی جمعیت خبر داد و گفت: طرح جامع سایت تهیه شده و عملیات آماده سازی آن در حال انجام است و به زودی به افراد واگذار می‌شود.

برنامه ریزی ساخت چهار هزار واحد مسکونی تا پایان سال نیز از دیگر مصوبه‌های این نشست بود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..