روند رو به رشد تولید محصولات منتخب صنعتی استان یزد

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از روند رو به رشد تولید محصولات منتخب صنعتی استان یزد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل خبر داد.

«محمدرضا حدادیان» در این باره گفت: با توجه به بررسی روند تولید محصولات منتخب استان یزد، نتایج حاصله نشان می‌دهد که محصولات منتخب استان یزد در سال ۱۴۰۱نسبت به سال ۱۴۰۰ روند افزایش تولید را نشان می‌دهد.

وی افزود: آمار مقایسه شده در تولید سیمان، کاشی و سرامیک، فولاد خام، شیشه جام، محصولات فولادی و چینی بهداشتی بیانگر متوسط رشد ۱۴درصد در تولید است.

حدادیان ادامه داد: شیشه جام با ۲۹.۷ درصد بیشترین میزان رشد تولید و سیمان و کاشی و سرامیک با یک درصد کمترین میزان رشد تولید را نشان می‌دهد.

معاون امور صنایع صمت گفت: افزایش تولید فولاد خام ۲۴.۱۱ درصد، محصولات فولادی ۱۳.۶۸ درصد، لاستیک خودرو ۱۱.۱۹ درصد و چینی بهداشتی ۴.۳ درصد است.

حدادیان تصریح کرد: با توجه به شعار سال جدید که «مهار تورم ،رشد تولید» تعیین شده، امید است با تسهیل فرایندها و رفع مشکلات از جمله رونق و گسترش بازارهای صادراتی، تزریق نقدینگی سرمایه در گردش و سرمایه ثابت، بروز رسانی ماشین آلات و تسهیل واردات قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحدهای تولیدی، شاهد افزایش قابل توجه تولید درتمامی واحدهای صنعتی استان و کشور باشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..