فرمانده انتظامی یزد خبر داد

بازدید پلیس از ۲۸۰۰ واحد صنفی/رعایت حجاب در اکثر مراکز تجاری یزد

فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به بازدید پلیس از دو هزار و ۸۰۰ واحد صنفی، گفت: با رصدی که انجام شده در اکثریت مراکز تجاری یزد رعایت موضوع عفاف و حجاب شده است.

سردار «عباسعلی بهدانی فرد» ضمن اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب از ۲۶ فروردین ماه در سطح کشور، اظهار کرد: در اجرای دستور العمل ابلاغی از وزارت کشور درخواست قوه قضائیه، پلیس به عنوان مجری قانون، برابر قانون در حال اجرای این طرح است.

وی با بیان این که عفاف و حجاب مطالبه مردم دارالعباده یزد است، افزود: در موضوع عفاف و حجاب ۳۲ دستگاه در حوزه‌های فرهنگی، ایجابی و تبیین مسئولیت دارند که امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها بتوانیم وضعیت خوبی را در جامعه شاهد باشیم.

فرمانده انتظامی استان با بیان این که پلیس در چند محور مختلف کار خود را آغاز کرده است، گفت: در طرح «ناظر یک»، افرادی که به عنوان سرنشین و راننده خودرو کشف حجاب کنند ابتدا پیامک تذکر برای آنها فرستاده می‌شود و چنانچه در مرحله دوم رعایت نکنند، خودرو آنها به صورت سیستمی توقیف خواهد شد.

سردار بهدانی‌فرد تصریح کرد: در مرحله بعد چنانچه باز شاهد تکرار این موضوع توسط راننده یا سرنشین وسیله نقلیه باشیم، خودرو توسط «قفل چرخ» به مدت یک هفته در پارکینگ منزل یا در پارکینگ عمومی بنا به خواسته مالک وسیله نقلیه توقیف و همزمان پرونده به صورت الکترونیکی به مراجع قضائی ارسال می‌شود.

این مقام ارشد پلیس ضمن اشاره به طرح «ناظر ۲» و بازدید پلیس یزد از دو هزار و ۸۰۰ واحد صنفی، گفت: متصدیان صنوف حتماً باید رعایت حجاب اسلامی را در اماکن خود داشته باشند که خوشبختانه با رصدی که انجام شده در اکثریت مراکز تجاری یزد این موضوع رعایت شده است.

وی یادآور شد: پلیس در بحث صنوف در ابتدا به متصدی یا فروشنده تذکر خواهد داد، در مرحله دوم مغازه با نصب بنر به مدت یک هفته پلمب و در مرحله سوم مغازه از یک هفته تا یک ماه پلمب و پرونده مربوطه به مراجع قضائی ارسال خواهد شد.

رئیس پلیس استان یادآور شد: موضوع عفاف و حجاب در فضای مجازی نیز رصد خواهد شد و در مراحل اول تذکر خواهد داده شد و در نهایت چنانچه شاهد تکرار این موضوعات باشیم پرونده به مراجع قانونی ارسال خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار بهدانی‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: مردم یزد که افتخار مزین بودن به مدال دارالعباده را دارند، بسیار مقید به رعایت حجاب اسلامی هستند و چنانچه شاهد کشف حجاب باشند، از پلیس درخواست بررسی و رسیدگی به موضوع را دارند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..