ارتقای کیفیت مرغ تولیدی استان یزد یکی از دلایل گرانی آن

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد: ارتقای کیفیت مرغ تولیدی استان یزد به درجه A یکی از دلایل گرانی اخیر مرغ در فروشگاه‌ها است.

به گزارش یزدی نیوز، آغاز با بیان اینکه مرغ به فراوانی در فروشگاه‌های استان یزد موجود است و هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد اظهار کرد: کیفیت مرغ استان یزد از درجه B به A ارتقا یافته و یکی از دلایل گرانی اخیر مرغ در استان همین موضوع است؛ زیرا در مرغ‌های تولیدی باکیفیت A افت محصول بیشتر است و به همین دلیل قانون اجازه داده است تا مقداری قیمت این گونه مرغ‌ها افزایش یابد.

وی ادامه داد: بالغ بر ۴۰ درصد مرغ تولیدی استان یزد دارای درجه A هستند که در تلاش هستیم به زودی این میزان افزایش یابد؛ چون ذائقه مردم یزد به این گونه مرغ‌ها بیشتر است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با تأکید بر اینکه هیچ گونه کمبودی در زمینه مرغ در استان یزد وجود ندارد تصریح کرد: در هفته پایانی ماه مبارک رمضان که احتمال افزایش مصرف در استان وجود داشت حدود ۱۲۹ تن مرغ منجمد با قیمت ۴۳ هزار تومان در فروشگاه‌های استان توزیع شد و خوشبختانه با این اقدام وضعیت بازار مرغ در استان به اشباع رسید.

آغاز با اشاره به اینکه در کنار توزیع مرغ منجمد، توزیع مرغ گرم نیز در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان بوده است تصریح کرد: در عید فطر امسال فروشگاه‌های منتخب در نقاط مختلفی از شهر مشخص که اقدام به عرضه مرغ می‌نمودند و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه نیاز مرغ استان حدود ۷۰ تن است، خاطرنشان کرد: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی بر روند تولید، کشتار و توزیع مرغ استان به صورت کامل نظارت دارند و با هرگونه تخلفی در این چرخه به شدت برخورد می‌کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..