کنگره شهدای مدافع سلامت در یزد برگزار می‌شود

استاندار یزد از برگزاری نخستین کنگره شهدای مدافع سلامت کشور در یزد در اواخر سال جاری یا ابتدای سال آینده خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز مهران فاطمی در نشست هماهنگی نخستین کنگره شهدای مدافع سلامت کشور با اشاره به اینکه استان یزد در برگزاری یادواره و کنگره‌های شهدا زبانزد است، گفت: در حال حاضر برنامه ریزی برای برگزاری کنگره شهدای مدافع سلامت کشور و هزار شهید دانش آموز به میزبانی یزد در حال انجام است.

وی از ۲۷۵ شهید مدافع سلامت در زمان شیوع کرونا در کشور و مظلومیت آنان یاد کرد و افزود: این کنگره باید به صورت فاخر برگزار شود. در ابتدا باید ستاد راهبردی نخستین کنگره شهدای مدافع سلامت در سطح وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تشکیل شود.

استاندار یزد ادامه داد: در سطح استان یزد نیز ستاد اجرایی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تشکیل و دبیرخانه در این ستاد ایجاد خواهد شد.

وی بر مشارکت و حضور کادر سلامت و دانشجویان علوم پزشکی در این کنگره تاکید کرد و اظهار داشت: همچنین هیات اندیشه ورز دانشجویی و اساتید تشکیل شود و این افراد دیدگاه‌های خود را برای باشکوه‌تر برگزار شدن این کنگره ارائه کنند.

فاطمی تصریح کرد: در زمان برگزاری نخستین کنگره شهدای مدافع سلامت کشور باید بخشی از مشکلات مربوط به خانواده شهدای مدافع سلامت حل شود و دستاورد آن به اطلاع عموم جامعه رسانده شود.

استاندار یزد یادآور شد: نخستین کنگره شهدای مدافع سلامت کشور اواخر سال جاری یا ابتدای سال ۱۴۰۳ با حضور خانواده‌های معظم شهدای سلامت به میزبانی یزد برگزار خواهد شد.

رئیس مجمع بسیج جامعه پزشکی یزد نیز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری کنگره شهدا گفت: برگزاری این کنگره‌ها به منظور زنده نگه داشتن یاد شهدا از سال ۱۳۸۹ در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد آغاز شد.

دکتر وفائی نسب خاطرنشان ساخت: اولین کنگره در این دانشگاه با محوریت شهید دکتر چمران در سال ۱۳۹۰ در استان یزد برگزار شد.

وی افزود: تاکنون کنگره شهید دکتر رهنمون و شهدای دانشگاه علوم پزشکی، کنگره شهید پاکنژاد، یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی و عرصه سلامت، کنگره شهدای دانشگاه‌های علوم پزشکی، کنگره شهدای جامعه پزشکی در جهان اسلام ویژه مدافعان حرم و کنگره بزرگداشت شهدای سلامت استان یزد با محوریت گام دوم انقلاب به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شده است.

گفتنی است ۹ مدافع سلامت در استان یزد به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..