استاندار:

برنامه‌های حمایت از خانواده و جمعیت به صورت متوازن در استان یزد اجرا می شود

استاندار یزد گفت: برنامه‌های حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نباید به صورت متمرکز در مرکز استان اجرا شود بلکه باید به صورت متوازن در سطح شهرستان‌های پیگیری و اجرا شود.

به گزارش یزدی نیوز، مهران فاطمی در نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان، با بیان اینکه نیروی انسانی؛ بزرگترین ثروت هر جامعه است افزود: جوانان هر جامعه، موتور محرکه آن جامعه هستند لذا باید توجه ویژه ای به بحث فرزندآوری و جوانی جمعیت شود.

وی اظهار کرد: در صورتی که رشد جمعیت استان، روند قابل قبولی داشته باشد قطعا بسیاری از واحدهای تولیدی استان در دهه های آینده، قادر به فعالیت با تمام ظرفیت نخواهند بود.
فاطمی در ادامه در خصوص برنامه ها و رویکردهای مورد پیگیری توسط بخش مردمی و دولتی در حوزه فرهنگ سازی برای فرزندآوری افزود: رویکردهای موجود باید تقویت و با سرعت بیشتری دنبال شود. وی جوانی جمعیت را یکی از مسائل مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: دغدغه مندی و تاکیدات مکرر ایشان، مبتنی بر تحلیل و پیش بینی های عالمانه و علمی است.
فاطمی با اشاره به هفته ملی جمعیت(۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه ) اظهارداشت: هفته ملی جمعیت؛ ویترین کلیه برنامه ها و رویدادها این حوزه در طول سال است لذا باید اتفاقات خوب و شاخصی در این هفته شکل گیرد.
وی با اشاره به مرحله استانی رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت افزود: این رویداد باید تبدیل به جریان فرهنگی برای بازگشایی گره های ذهنی موجود شود.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..