مدیر کل زنان و خانواده استانداری یزد اعلام کرد؛

۱۰ اردیبهشت؛ آخرین مهلت شرکت در رویداد اهدای جایزه جوانی جمیعت

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری یزد از برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در هفته سوم اردیبهشت‌ماه جاری خبر داد و گفت: دهم اردیبهشت‌ماه آخرین مهلت شرکت علاقمندان در این رویداد است.

«مهدیه السادات حسینی مطلق» در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد نقش بانوان در فعالیتهای اجتماعی، اظهار کرد: خوشبختانه سندی از سوی دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور در هفت محور مرتبط با بانوان شامل جمعیت، کسب و کار پایدار بانوان، الگوی سوم زن مسلمان، حقوق و مسئولیت‌های بانوان، تحکیم خانواده، زیست عفیفانه و نشاط اجتماعی تدوین شده و در هر رابطه کارگروه‌های تخصصی شکل گرفته است.

وی ضمن تشریح برنامه‌های هر کدام از این محورها، عنوان کرد: دفتر امور زنان و خانواده استانداری براساس ظرفیت‌های قانونی بسترساز و تسهیل‌گر فعالیت دستگاه‌ها و بخشهای متولی در راستای تحقق اهداف این سند است.

 

حسینی‌مطلق در ادامه با اشاره به برگزاری هشت جلسه قرارگاه استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال گذشته، مهمترین برنامه این قرارگاه را پیگیری اجرای قانون جوانی جمعیت و نقشه راه جمعیت استان که به دنبال برگزاری رویداد ملی مسیر نجات در راستای راهبری بحران جمعیت به میزبانی یزد برگزار شد، ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: در قالب نقشه راه جمعیت استان تعداد ۶۰ معظل و مشکل در زمینه فرزندآوری شناسایی شده که برای رفع آنها چهار راهبرد اصلی و ۸۰ برنامه تدوین شده است.

این مسئول ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه تحقق برنامه ‎های این قرارگاه از جمله برگزاری دوره‌های انگیزشی – تبیینی جمعیت، دوره‎های تربیت کنشگران عرصه جمعیت، پیگیری اجرای طرح شاخه نبات و بازدید از شهرستانها و دیدار با مسئولان آنها، به اهمیت موضوع فرهنگ‌سازی در این حوزه تاکید و اظهار کرد: متاسفانه اگر در فرهنگ‌سازی جوانی جمعیت موفق عمل نکنیم طی چند سال آینده دچار چاله جمعیتی خواهیم شد.

 

مدیر کل زنان و خانواده استانداری از برنامه‌های در دست اقدام به همین منظور را برگزاری رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت با محورهای رشد ازدواج و فرزندآوری ذکر کرد و گفت: این رویداد در بخشهای مختلف اعم از خانواده، رسانه، نخبگان، سازمانهای مردم نهاد، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، دستگاه‌های اجرایی و مدیران برگزار خواهد شد.

وی آخرین مهلت شرکت علاقمدان در این رویداد را دهم اردیبهشت ماه ذکر و خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پورتال دفتر امور زنان و خانواده به ادرس «Banovan.ostanyazd.ir» و کانال «حسنه ماندگار» در پیامرسان ایتا به آدرس «hasaneh.mandegar» نسبت به دریافت فرم و ارسال مستندات اقدام کنند.

حسینی مطلق زمان معرفی برگزیدگان استانی این رویداد را ۲۰ اردیبهشت ماه و تاریخ برگزاری رویداد ملی به همراه معرفی و تجلیل از برگزیدگان کشوری را ۳۰ اردیبهشت‌ماه به مناسبت روز جمعیت و با حضور رئیس جمهور اعلام کرد و در پایان گفت: برگزیدگان هفت بخش این رویداد به ترتیب حائز جوایز «یک سکه بهار آزادی به همراه ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد»، «نیم سکه بهار آزادی به همراه ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه» و «ربع سکه بهار آزادی به همراه ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دو درصدی» خواهند شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..