امام جمعه مهریز:

ظرفیت‌های فرهنگی مهریز باید توسط معلمان توسعه پیدا کند

امام جمعه مهریز با اشاره به ظرفیت‌های خوب فرهنگی در شهرستان مهریز گفت: این ظرفیت‌ها باید توسط معلمان توسعه پیدا کند.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی، در دیدار با جمعی از معلمان و مدیران آموزش و پرورش مهریز اظهار داشت: ارتقای جایگاه معلمان در جامعه و توسط مردم و مسئولان نقش مهمی در تربیت صحیح و اثربخش نسل جوان ایفا می‌کند.

وی عنوان کرد: داشتن نسل جوان در تراز انقلاب اسلامی در گرو همت، برنامه‌ریزی و اقدام مؤثر معلمان است.

محی‌الدینی با قدردانی از فرهنگیانی که سالانه مسئولانه ماموریت خطیر خود در نظام تعلیم و ترییت را انجام می‌دهند، ادامه داد: تربیت دینی دانش آموزان به دلیل تهدید نرم فرهنگی دشمنان باید در اولویت باشد.

وی بیان کرد: بدون شک اگر نسل جوان با ارزش‌های دینی و انقلابی آشنا شوند و انس و الفت بگیرند، تهدید نرم فرهنگی بر دانش‌آموزان بی‌اثر می‌شود.

امام جمعه مهریز گفت: باید در قالب برنامه‌های مناسب در کنار امور آموزشی به امور فرهنگی هم توجه کرد.

محی الدینی افزود: در منطقه و در حوزه فرهنگی، پرورشی و امور معنوی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که باید توسط فرهنگیان توسعه یابد.

وی ادامه داد: موفقیت دانش آموزان شهرستان در مسابقات فرهنگی، هنری و ادبی در سال تحصیلی جاری در شهرستان و استان نشان دهنده ظرفیت‌های خوبی است که باید برای ارتقای آن اقدام شود.

امام جمعه مهریز گفت: تاثیر معلمان در پرورش نسل آینده بسیار مهم است و ما قدردان زحمات آن‌ها هستیم و ایمان دارم که معلمان دلسوز و گرانقدر، جامعه‌ای متفکرو اندیشمند و آگاه می‌سازند.

شأن فرهنگیان باید در جامعه ارتقا پیدا کند

فرماندار مهریز نیز در این نشست گفت: نقش فرهنگیان در نظام تعلیم و تربیت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی نقشی برجسته و تعیین کننده است و باید شأن فرهنگیان در جامعه ارتقا یابد.

محمد دهقان بنادکی با قدردانی از فرهنگیان و مسئولان افزود: برای ارتقای فعالیت‌های علمی و پرورشی دانش آموزان و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها همه باید در کنار هم در منطقه اقدام کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..