جمعیت کیفری زندان‌های استان یزد ۲۲ درصد کاهش یافت

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد و نایب رئیس هیات امناء ستاد دیه استان گفت: در سال ۱۴۰۱ آمار جمعیت کیفری زندان‌های این استان با کمک‌هایی که برای آزادی زندانیان غیرعمد صورت گرفت، ۲۲ درصد کاهش یافت.

رضا مقبلی با قدردانی از زحمات ستاد دیه و نیکوکاران استان از برپایی جشن‌های گلریزان به صورت گسترده در تمامی شهرستان‌های استان یزد خبرداد و گفت: کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان حاصل تلاش بخش های مختلف و مبین فرهنگ سازی موثر در این زمینه در استان است.

وی تصریح کرد: در سال جاری که آغاز سال با ماه مبارک رمضان همزمان شد، با برنامه ریزی های صورت گرفته، جشن های با شکوه گلریزان در سراسر استان با هدف فرهنگ سازی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار شد که این آیین ها با استقبال چند هزار نفری شهروندان استان همراه بود.

 

مقبلی یادآور شد: هم اکنون در زندان های استان یزد ۷۵ مددجوی جرایم غیرعمد تحمل حبس می کنند که برای آزادی آنها ۶۰۰ میلیارد ریال نیاز است و در سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی هایی برای استفاده از کمک های خیران و ستاد دیه برای آزادی آنان پیش بینی شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی یزد گفت: مردم خیر استان یزد، پارسال ۲۲۲ میلیارد ریال برای آزادی ۱۶۳ محکوم جرایم غیرعمد استان کمک کردند که از این مددجویان ۱۰۸ نفر محکومان مالی، ۳۶ نفر محکوم به پرداخت مهریه، ۱۵ مددجو محکوم پرداخت نفقه، ۲ محکوم در رابطه با دیه حادثه کار و ۲ نفر نیز به پرداخت دیه غیرعمد محکوم بودند.

ستاد دیه یک موسسه خیریه غیرتجاری و غیرانتفاعی است که فعالیت امدادرسانی دارد و تنها در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی فعالیت می‌کند و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌ نمایندگی ستاد دیه استان به شماره کارت ۳۲۳۱-۰۰۰۰-۶۰۷۰-۶۲۷۷ و شماره حساب ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ نزد بانک ملی، شماره حساب ۶۶۶۶۶۶ پست بانک و شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳*۶۶۵۵* واریز کنند .

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..