محمد صدوقی: جوانان ما معصومیت و معنویت خود را حفظ کرده اند/ باید ادبیات و سلیقه نسل جوان را درک کرد/باید از لجبازی بین نسلی جلوگیری کنیم/ تا زمانی که نسل اینترنتی و نسل کاغذی باهم هستند چاره ای جز تعامل نیست

حجت الاسلام و المسلمین محمد صدوقی خطیب خطبه نمازعید سعید فطر در مسجد روضه محمدیه( حظیره) با تبریک این عید اظهار داشت: ماه رمضان امسال با شروع سال جدید مقارن بود، نکته قابل توصیه، پیام و نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری بود. بیش از ده سال است شعارهایی که توسط مقام معظم رهبری برای سال، انتخاب میشود شعارهای اقتصادی است و این نکته‌ای است که مسئولان باید به معیشت و اقتصاد مردم توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه به همدلی و درک بیشتر در جامعه و مسئولان نیاز داریم، گفت: مردم نیاز دارند تا مسئولان کشور، اهتمام ویژه ای به مسائل اقتصادی آنها از جمله تورم افسارگسیخته، کوچک شدن سفره زندگی و بیکاری داشته باشند.

 

صدوقی افزود: راه حل مشکلات اقتصادی کشور این است که مسئولان به اقتصاد به عنوان یک علم نگاه کنند و از نگاه دستوری دست بردارند، خوشبختانه متخصصین خوبی در دانشگاه ها حضور دارند. مسئولان باید از نگاه سلیقه ای دوری کنند. نکته دیگر، توجه بیشتر به سیاست خارجی است که در چندماه اخیر، میزان تاثیر خود را در مسائل مختلف کشور نشان داد.امیدوارم سال پیش رو سال راحت تری برای مردم به نسبت به سال های قبلی باشد.

 

خطیب نماز عید فطر تاکید کرد: در این چند ماه، فشارهایی روی مظاهر دینی مردم در سراسرجهان و ایران که عمدتا دین ستیزانه بود به وجود آمد، اما اگر نگاه دقیق تری داشته باشیم، باید گفت جوانان ما معصومیت و معنویت خود را حفظ کرده اند، نکته ای که باید مسئولان وبزرگترها توجه داشته کنند، این است که این نسل، ادبیات، زبان و مبانی اندیشه متفاوتی دارد. با همه دنیا در یک هم ترازی فکری و ارتباطی قرار دارد، اطلاعاتی که در دنیا وجود دارد و تولید میشود در دسترس این نسل است و باید قدر این جوانان را دانست، چه خوشمان بیاید یا نه، سلیقه آنان را بپسنیدم یا نه، آینده کشور ایران در اختیار این نسل است.

یادگار شهید محراب تاکید کرد: ممکن است جوانان ما آنطور که مسئولان یا بزرگترها میخواند، رفتار نکنند، اما باید گفت جوانان به معنویت و مبانی اعتقادی باور دارند و طرد این نسل به خاطر تفاوت سلایق، مناسب نیست، باید قدر این نسل را دانست.

 

وی افزود: آینده کشور در دست این جوانان است و طرد آنها، آینده کشور را دچار آسیب میکند. ادبیات متفاوت این نسل به دلیل آگاهی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گرفته و درک شود. اگر این نسل را نفهمیم، ممکن است منجر به لجبازی بین نسلی شویم که نتیجه خوشایندی نداشته و برای جامعه اثرات بدی دارد.مهمترین اثر این تقابل، تقویت جبهه ضد دین است.

 

صدوقی ادامه داد: ازطرفی جوانان ما باید دقت کنند، ادبیات متفاوت بزرگترهای خود را درک کنند، توجهات نسل قدیم در جاهایی به درد بخور است و هر سنت شکنی، زیبا نیست. تقابل دو نسل ممکن است بسیاری مواهب را از جامعه بگیرد.

تازمانی که نسل اینترنتی و کاغذی باهم هستند چاره‌ای جز تعامل نیست و هر دو باید همدیگر را بفهمیم و درک کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد صدوقی در پایان اظهار داشت: در این دنیای اینترنتی باید بکوشیم سواد رسانه ای را بالاتر ببریم و سعی نکینم فقط حرفهایی که دوست داریم، بشنویم، باید سخن مخالفین را هم شنید، اگر شنیده های ما صرفا در راستای تفکرات مورد قبول ما باشد، یک نسل تک بعدی خواهیم بود و جامعه از آدم هایی تک بعدی گوناگون شکل گرفته که از هم بی اطلاع هستند. رویارویی اینها برای جامعه خوشایند نیست.

خطب نماز عید سعید فطر در مسجد روضه محمدیه یزد در خطبه اول این نماز به تشریح نکات اخلاقی ماه رمضان پرداخت و برضرورت بهره گیری از این ماه تاکید کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..