نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس:

حوزه انتخابیه مهریز با ۶ شهرستان یک نماینده دیگر در مجلس نیاز دارد

نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این حوزه انتخابیه یک نماینده دیگر در مجلس نیاز دارد، گفت: دولت و مجلس برای حل این مشکل همکاری کنند.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا صباغبان در جمع مردم مهریز یزد افزود: هم‌اکنون شهرستان‌های مهریز، بافق، بهاباد، خاتم، مروست و ابرکوه با پراکندگی جغرافیایی زیاد و محرومیت فقط یک نماینده در مجلس دارند و ۶ شهرستان پراکنده با یک نماینده در مجلس اوج بی‌عدالتی است.

وی با بیان اینکه هرچند امور این ۶ شهرستان با همکاری مسئولان و مردم پیگیری می‌شود ولی برای یک نماینده مجلس در انجام امور محوله، کار خیلی سخت است.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم، مروست و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای تحقق عدالت باید یک نماینده دیگر به این حوزه گسترده کشور اضافه شود.

صباغبان تصریح کرد: در این خصوص تاکنون در مجلس پیگیری شده ولی قطعا برای تصویب آن به همکاری دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیاز است.

وی گفت: اگر یک نماینده به ۶ شهرستان موجود حوزه انتخابیه مهریز اضافه شود بخش عمده‌ای از مشکلات مردم مرتفع و شاهد خدمت بیشتر و بهتر به اهالی مناطق مختلف حوزه خواهیم بود.

حوزه انتخابیه مهریز با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شامل شهرستان‌های مهریز، بافق، بهاباد، مروست، هرات و ابرکوه یکی از گسترده‌ترین حوزه‌های انتخابیه کشور است که هم‌اکنون باوجود وسعت و پراکندگی جغرافیایی تنها یک نماینده در خانه ملت دارد.

طی سال‌های گذشته بارها مردم و مسئولان این حوزه انتخابیه با عنایت به وضعیت خاص موجود هم از لحاظ وسعت و محرومیت تغییر ترکیب آن را برای افزایش یک نماینده دیگر به متولیان امر به صورت حضوری و در قبال نامه و طومار اعلام کرده‌اند که هنوز اقدامی نشده است.

استان یزد با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..