راه اندازی سیستم ثابت پیش سردگذاری لاشه‌های دام در اردکان

مدیر دامپزشکی اردکان از راه اندازی سیستم ثابت پیش سردگذاری لاشه‌های دام در کشتارگاه این شهرستان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، طاهره عظیم پور گفت: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از سرایت بیماری‌های مشترک از حیوان به انسان می‌باشد و در این فرایند PH گوشت کاهش یافته و علاوه بر نابودی بسیاری از عوامل بیماری زا منجر به تردی گوشت و ایجاد بو و طعم مطلوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به امکان انتقال بیماری‌های خطرناکی همچون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت، نگهداری لاشه‌ها به مدت حداقل ۲۴ ساعت در پیش سرد در دمای یک تا چهار درجه سانتیگراد جهت سالم سازی آن‌ها الزامی می‌باشد.

وی در ادمه افزود: در کشتارگاه پس از کشتار، لاشه مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت تایید سلامت، لاشه‌ها ممهور به مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی می‌شوند و با حفظ موازین بهداشتی و بعد از پیش سردگذاری به مدت ۲۴ ساعت، به وسیله خودرو‌های مجهز به سردخانه به مراکز توزیع حمل می‌گردند.

عظیم پور در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نظارت کارشناسان دامپزشکی بر روند کشتار و حمل اشاره نمود و گفت: کشتار بدون نظارت و غیر اصولی مخاطره آمیز است و می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های مشترک و به خطر افتادن سلامت افراد شود به همین دلیل از شهروندان خواهشمندیم از ذبح دام در خارج از کشتارگاه و یا خرید گوشت‌های فاقد مهر بهداشتی و کشتار شده در خارج کشتارگاه جدا خودداری کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..