امام جمعه موقت یزد: دشمنی آمریکا با نظام اسلامی تمامی ندارد فقط روش آن تغییر می‌کند

امام جمعه موقت یزد در تشریح حادثه طبس و حمله نظامی آمریکایی به ایران که با لطف خدا موجب ذلت و حقارت دشمن گفت: واقعیت این است که در چهار دهه گذشته روش و شکل دشمنی آمریکا با نظام اسلامی تغییر کرده اما کماکان تداوم داشته است و باید این موضوع برای مردم و به خصوص نسل جوانان تبیین شود.

به گزارش یزدی نیوز حجت‌الاسلام سیدناصر محمدی در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهر یزد افزود: حادثه طبس اولین حضور نظامی آمریکا در ایران بود که با امدادهای الهی و غیبی منجر به شکست آمریکایی‌ها شد و ضروری است تا رسانه‌ها و دلسوزان ابعاد این حادثه و شکست آمریکایی‌ها را بیش از پیش برای جوانان بازگو کنند.

وی بیان کرد: دشمنی استکبار از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به خصوص آمریکا تاکنون در اشکال مختلف ادامه داشته و امروز شاهد جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان انقلاب اسلامی و نظام هستیم که برای شکست این حربه دشمن نیز همه باید وظایف خود را به خوبی در جامعه انجام دهند.

حجت الاسلام محمدی در خصوص سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: نقش سپاه در ۴۴ سال گذشته و دوران دفاع مقدس بسیار روشن و درخشان بوده است.

 

امام جمعه موقت یزد بیان کرد: کار سپاه فقط در بخش نظامی متمرکز نیست و هر کجا که مردم و کشور به حضور سپاه نیاز دارند این نیروی مومن و انقلابی در صحنه های مختلف مانند امدادرسانی به مردم نیز حضوری فعال دارد.

محمدی باتبیین ضرورت رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی گفت: حفظ حجاب و عفاف موجب پیشگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی می شود و اکثر مشکلاتی که در جامعه رخ می‌دهد به دلیل بی‌توجهی به مقوله حجاب و عفاف است و باید همه مردم و بانوان بیش از گذشته به آن عنایت داشته باشند.

امام جمعه موقت یزد همچنین تعیین روز اول شوال را با بهره‌گیری از امکانات علمی و به روز اقدامی درست ذکر کرد که در ایران به صورت شایسته در این زمینه اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

محمدی بیان کرد: بعضا مشاده می شود، افرادی بدون توجه به مسایل دینی و علمی، مطالبی در خصوص تعیین روز اول ماه شوال و عید فطر و پایان ماه مبارک رمضان مطرح می‌کنند که هیچ سندیت و پایه علمی ندارد.

صحرای طبس یادآور شکست خفت‌بار متجاوزان در عملیات «پنجه عقاب» و تبلور امداد الهی است،پنجم اردیبهشت در تقویم ایرانیان مصادف است با سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس که سال ۱۳۵۹ هجری شمسی اوایل پیروزی انقلاب اسلامی روی داد و باعث تحقیر و رسوایی بزرگ آمریکا در جهان شد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد: بی‌توجهی به فضای مجازی انتخابات آینده را تحت تاثیر قرار می‌دهد

یزد-ایرنا- امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: عدم حل موضوع «حکمرانی فضای مجازی» انتخابات مجلس شورای اسلامی را در سال‌جاری تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش یزدی نیوز، حجت‌الاسلام سید محمد کاظم مدرسی در خطبه‌های نمازجمعه امروز بخش مرکزی یزد افزود: مجلس و دولتمردان نباید احساس کنند سال آخر فعالیت آنها است و اگر مسئله حکمرانی فضای مجازی مدیریت نشود، حتی انتخابات مجلس را تحت الشعاع قرار می دهد.

منبع:ایرنا یزد

 

وی ادامه داد: امروز احساس می شود در برخی زمینه ها حکمرانی به دست فضای مجازی افتاده به طور مثال در بخش اقتصاد، فرهنگ، امنیت، سلامت و خانواده اثرگذاری شبکه های اجتماعی، حکمرانی فضای مجازی و پلتفرم های خارجی را شاهد هستیم که این امر نیازمند توجه ویژه است و نباید نسبت به آن غفلت شود.

امام جمعه محمد آباد یزد همچنین گفت: استان یزد از لحاظ اشتغال آفرینی رتبه های برتر کشور را به خود اختصاص داده و در سال های اخیر برای نخستین بار موفق شدیم در مرحله نخبگانی و تحصیلکرده ها با استفاده از نیروهای بومی رتبه اشتغال را ارتقا و بیکاری را از دو رقم به یک رقمی برسانیم که از استاندار و مسئولان مربوطه در این زمینه به ویژه سرمایه گذاران و فعالان در عرصه های مختلف اقتصادی قدردانی می شود.

مدرسی همچنین عنوان کرد: امروز یکی از مباحث اجتماعی حجاب است و قرآن و شریعت نیز بر حجاب و عفاف تاکید فروان دارد که از این نگاه حجاب عبارت است از پاکدامنی، زیست عفیفانه، امنیت اجتماعی که جوامع غربی نیز نخستین قربانیان زیست غیرعفیفانه هستند.

امام جمعه ابرکوه: دست حمایت الهی همراه جمهوری اسلامی است

یزد- ایرنا- امام جمعه ابرکوه با تبیین نقش انقلاب اسلامی در ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) گفت: حادثه پنجم اردیبهشت سال ۵۹ در شکست حمله نظامی آمریکا به صحرای طبس نشان داد که دست حمایت الهی بر سر جمهوری اسلامی است .

 

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه افزود: دست دسیسه گران معاند داخلی و خارجی که در نیمه دوّم سال گذشته اعتراض و اغتشاش سازمان یافته با هدف جبران ناکامی دشمنان را به راه انداختند، قطع شد و امیدواریم فریب خوردگان خود آیند و دیگر در زمین دشمن بازی نکند .

حسینی همچنین با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر گفت: اگر کسی روزها روزه باشد و شبها را به عبادت بپردازد امّا ولایت‌مدار نباشد و بدون ولایت بمیرد ، نماز و روزه اش هم پذیرفته نیست، به همین دلیل است که این انقلاب به لطف خدا همچنان پر خروش و زنده و پویا به سیر خود در تقابل با زورگویان و گردن کشان ادامه می‌دهد و از مظلومان و مستضعفان جهان خصوصاً مردم ستمدیده فلسطین حمایت و دفاع می‌کند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

نمازجمعه در ۲۷ محل در استان یزد اقامه می‌شود.

بخش نظردهی بسته شده است..