تسهیلات مقاوم سازی به خانه های روستایی یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل بنیاد مسکن استان یزد از تداوم مقاوم سازی خانه های روستایی و افزایش واحدهای مقاوم به بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی با ابلاغ تسهیلات جدید در استان خبر داد.

علیرضا قربانیان گفت: با تصمیم جدید دولت و ابلاغ تسهیلات ۱۸ و ۲۰ میلیونی در سال ۹۵ موجودی مسکن روستایی استان به بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی ارتقاء خواهد یافت که با توجه به اهمیت مقاوم سازی منازل روستایی در برابر حوادث طبیعی ، دولت تسهیلات بسیار خوب بانکی بصورت قرض الحسنه و بازپرداخت ۱۵ ساله در اختیار روستاییان قرار می دهد.
وی افزود: روستاییان می توانند با استفاده از این فرصت برای مقاوم سازی خانه های خود در برابر حوادث طبیعی اقدام کرده و خانه ها را در برابر حوادث بهسازی کنند.
مدیرکل بنیاد مسکن یزد تصریح کرد: متولی توسعه مسکن در روستاها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده که به نوعی در جهت نوسازی ، بهسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی گام برداشته و در این راستا در سال های اخیر اقدامات زیادی برای بهبود شرایط روستاها از جمله افزایش وام های نوسازی و بهسازی در این مناطق و همچنین طرح های توسعه ای همچون طرح های هادی انجام شده است.
قربانیان یادآور شد: بنیاد مسکن استان از سال ۸۴ در راستای همین تسهیلات موفق به معرفی متقاضیان روستایی به بانکهای عامل شده که در سال گذشته نیز به میزان بالغ بر ۷۷۰ مورد به بانک های عامل معرفی و از این میزان ۵۸۰ مورد موفق به گرفتن پایان کار شده اند.
وی افزود: همچنین بیش از ۳۸۰ مورد پرونده تسهیلات قرض الحسنه برای تعمیر و افزایش عمر مفید ساختمان ها تشکیل شده که از این میزان ، بیش از ۱۴۰ مورد به متقاضیان پرداخت شده است.
این مسئول در ادامه یکی دیگر از اقدامات قابل توجه بنیاد استان را ساخت بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی در قالب مجموعه سازی روستایی با استفاده از تسهیلات مقاوم سازی دانست که بیشتر این واحدها در مراحل پایانی ساخت و ساز و تحویل به متقاضیان است.
وی با بیان اینکه این تسهیلات در تمامی روستاهای استان و شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر برای تخریب و نوسازی یا ساخت بنای جدید به متقاضیان اعطا می شود اظهار کرد: متقاضیان می توانند به شعبه های بنیاد مسکن در شهرستانها مراجعه و پس از طی مراحل لازم از تسهیلات بانکی بهره مند شوند.
استان یزد با یک میلیون و ۷۵ هزار نفر جمعیت ، حدود سه هزار روستا و آبادی و حدود ۱۸ درصد جمعیت روستایی دارد که در یکهزار و ۱۹۴ روستای استان سکونت دارند .
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..