استقرار ۵۰۰ پایگاه برای دریافت فطریه و کفاره در استان

مدیرکل کمیته امداد استان یزد: ۵۰۰ پایگاه در سطح شهر نسبت به دریافت فطریه و کفاره مردم استان در روز عید فطر اقدام می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز محمد شجاعان بابیان اینکه ۱۵۰ روحانی در مساجد و پایگاه‌های مستقر در معابر عمومی پاسخگوی مسائل شرعی مردم در خصوص فطریه و کفاره هستند، گفت: ۵۰۰ پایگاه در سطح شهر (معابر عمومی)، مساجد، مراکز نیکوکاری و مؤسسات خیریه نسبت به دریافت فطریه و کفاره مردم استان در روز عید فطر اقدام می‌کند.

وی رویکرد این نهاد را بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و الکترونیکی در دریافت کمک‌های مردمی به‌صورت غیرحضوری عنوان کرد و افزود: این نهاد برای سهولت در پرداخت فطریه و کفاره مردم خداجوی استان یزد، کد دستوری # ۰۳۵*۸۸۷۷* تلفن همراه را برای پرداخت غیر حضوری در نظر گرفته است.

شجاعان ادامه داد: شهروندان نیکوکار می‌توانند پس از وارد کردن کد دستوری، گزینه موردنظر خود را از میان زکات فطریه عام، زکات فطریه سادات، کفاره عمد، کفاره غیر عمد و رد مظالم انتخاب و مبلغ موردنظر را وارد و نسبت به پرداخت اقدام کنند.

وی یادآور شد: تمامی کمک‌های حاصل از زکات فطریه و کفاره طبق نیت نیکوکاران برای فقرا و مساکین هزینه شده و هزینه‌های پشتیبانی از محل بودجه دولتی تأمین می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: فطریه جمع‌آوری‌شده برای کمک‌هزینه معیشت، رفع سوءتغذیه کودکان، کمک‌هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه، مسکن فقرا و مساکین هزینه می‌شود.

وی بابیان اینکه مردم خیر و نیکوکار استان یزد سال گذشته ۶۹ میلیون تومان فطریه و کفاره واجب و مستحبی پرداخت کردند، افزود: ۳۵ میلیون تومان از کمک‌های اهدایی در قالب زکات فطریه عام و سادات و ۳۴ میلیون تومان کفاره غیرعمد و کفاره عمد بود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..