استاندار یزد: دستگاه‌های متولی نهضت ملی مسکن در خصوص تاخیر در اجرای این طرح پاسخگو باشند

استاندار یزد گفت: تعلل و کوتاهی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن باعث فشار بر شهروندان می شود، لذا بعد از گذشت ۲ سال، دستگاه های متولی باید در خصوص دلایل تاخیر اجرای این طرخ پاسخگو باشند و به جای پاس دادن مسائل به این و آن، هر چه سریعتر زمین مورد نیاز را تامین و آماده سازی کنند.

به گزارش یزدی نیوز، مهران فاطمی در شورای مسکن استان یزد، افزود: سال گذشته ۴۹ جلسه شورای مسکن برگزار شد که در ۴۱ جلسه شخصا حضور داشتم و روزهای جمعه و در طول هفته نیز بازدیدها و جلسات متعددی برای مسائل مسکن برگزار شد و اینکه در ارزیابی ها استان یزد در انتهای لیست کشور باشد زیبنده استان نیست .

استاندار یزد با بیان اینکه در خصوص تامین زمین و تسهیلات حرف و صورتجلسه به درد مردم نمی خورد، باید اقدامات عملی بیشتری انجام شود، گفت: عدم پیشرفت کار مردم باعث نارضایتی می شود و باید به مردم جواب داد ، گزارشات اخیر نشان می دهد برخی کارها با تاخیر همراه شده است، مدیران راه و شهرسازی و بنیاد مسکن باید از جلسه بعد با لیابس فرم کاری بیایند و باید بدانیم که کارگریم و نسبت به مردم تعهد داریم .

فاطمی اظهار داشت: پالایش افرادی که جدید اضافه شده اند باید سریع انجام و آمارها بروز رسانی شود، همچنین سایت ۳۷۷ هکتاری نیز باید با کار جهادی درست شود و علاوه بر ظرفیت همیاری شهرداری ها از ظرفیت انبوه سازان نیز استفاده شود که مسئولیت هماهنگی این امور با راه و شهرسازی است .

وی افزود: برای شروع سایت ۷۰۰ هکتاری و ۵۰۰ هکتاری مجموعه‌های دارای صلاحیت و توانمند به کارگیری شود تا طراحی کار هر چه سریع تر تمام و وارد فاز اجرایی شود، همچنین مردم در جریان اقدامات قرار گیرند تا از بلاتکلیفی درآیند.

استاندار یزد با تاکید بر برخورد با فروش زمین های نهضت ملی و اقدام قانونی علیه مرتکبان، گفت: ساخت سه هزار واحد تعهد استان یزد است و باید برای تک تک پروژه ها برنامه زمان بندی مشخص شود و طرح های تکمیل شده به متقاضیان واگذار شود.

در این نشست مدیران مرتبط گزارشی از موانع و اقدامات انجام شده برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن ارائه کردند و یکی از شهرداران استان نیز بدلیل ناتوانی در جذب بخشی از اعتبار سال گذشته به تخلفات اداری معرفی َشد.

منبع:ایرنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..