رئیس کل دادگستری یزد خبر داد

زندان پایان‌بخش تنها ۲ درصد از پرونده‌های استان/جمع‌آوری ۹.۸ میلیارد تومان در گلریزان‌های یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه دستگاه قضا و ستاد دیه حلقه اتصال بین قلب های مهربان و دستان سخاوتمند خیرین و چشم های منتظر در پشت میله های زندان هستند، گفت: رضایت کریمانه شکات بیشترین و بهترین نقش را در کاهش زندانیان جرائم غیر عمد داشته است.

«غلامعلی دهشیری» در چهاردهمین جشن گلریزان یزد با اشاره به ثبت ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده در دستگاه قضا استان، اظهار کرد: این حجم پرونده نسبت به سال قبل ۵.۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: باید این افزایش ورودی ریشه‌یابی شود اما قطعاً شرایط اقتصادی و ناآگاهی مردم از مسائل حقوقی و قضایی از جمله عوامل‌موثر است.

دهشیری اضافه کرد: کل خواسته‌های ثبت شده در سال گذشته ۲۲۵ هزار مورد بوده که از این تعداد حدود ۷۵ هزار خواسته با موضوع مالی بوده است.

وی اظهار کرد: از مجموع خواسته‌های ثبت شده تعداد ۲۴ هزار یعنی حدود ۴۲ درصد منجر به محکومیت شده که از این تعداد ۶۰۰ هزار مورد یعنی حدود دو درصد منجر به باز داشت شده است.

رییس کل دادگستری استان گفت: این آمار و ارقام گواهی بر تلاش جهادی دستگاه قضا جهت کاهش ورودی به زندان‌ها از یک سو و بازگشت حق ذینفعان از طریق صلح و سازش از سوی دیگر است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، وی افزود: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند؛ خدا به برخی بندگان خود نعمت‌هایی اختصاص داده تا با استفاده از آن به مردم منفعت برساند، این نعمت در دست بنده خدا استقرار دارد تا زمانی که بذل و بخشش کند و اگر امتناع کند در راه خدا از او می‌گیرد و به بنده دیگری عطا می‌کند.

وی با بیان اینکه خانواده زندانی به لحاظ گمان حبس سرپرست خود در زندان، از یتیم، یتیم تر است، اضافه کرد:جشن گلریزان تجلی نوع دوستی ، انسان دوستی و مسئولیت پذیری اجتماعی خیرین است.

دهشیری در پایان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان و به همت خیرین نیک اندیش استان تاکنون ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جهت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی اعم از نقدی و تعهدی جمع آوری شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..