سازش ۹۶ درصدی در شوراهای حل اختلاف زندان‌های یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با تلاش شعب صلحی شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان، ۹۶ درصد از پرونده‌های ارجاعی به این شعب به صلح و سازش منتهی شد.

«غلامعلی دهشیری» در نشست ستاد صبر استان یزد اظهار کرد: یک هزار و ۴۷۶ فقره پرونده به این شعب صلحی ارجاع شده که یک ۴۳۳ فقره منتهی با سازش شده است.

وی به انجام بیش از چهار هزار ملاقات مقام‌های قضایی با مددجویان زندانی اشاره کرد و افزود: قطعا ملاقات‌های چهره به چهره مقام‌های قضایی با مددجویان زندانی موجب گره گشایی از مشکلات زندانیان و تسریع در حل مشکلات آنان و چه بسا آزادی آنان منجر می شود.

این مقام قضایی، تلاش های ستاد دیه استان را قابل تحسین ارزیابی و بیان کرد: در حال حاضر هیچ زندانی مرتبط با تصادفات و دیه در زندان های استان یزد حضور ندارد و تاکنون زمینه آزادی ۱۶۳ نفر از محکومان مالی جرائم غیر عمد با استفاده از زمینه های مورد پذیرش قانونی و کمک های خیرین فراهم شده است.

وی از حضور ۷۵ نفر زندانی واجد شرایط در زندان خبر داد و ابراز کرد: امید است با کمک خیرین و مساعدت شکات در اخذ رضایت، زمینه آزادی این ۷۵ نفر نیز از زندان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان از رشد هشت درصدی کمک‌های مردمی در جشن‌های گلریزان سال جاری خبر داد و تصریح کرد:‌ خوشبختانه جمع‌آوری کمک‌های مردمی از طریق جشن‌های گلریزان در سال جاری تا بدین جای کار نسبت به سال گذشته هشت درصد رشد داشته و با برگزاری سایر شهرهای باقی مانده بدون تردید رقم رشد باز هم افزایش خواهد یافت.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، دهشیری روحیه خیرمندی مردم متدین استان یزد را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: در موضوع مشارکت مردم در امور خیر در زمینه های مختلف باید روحیه تدین، نوع دوستی، مهربانی و همیاری این مردم را ستود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..