در شهرستان‌های تفت و میبد:

ایجاد دسترسی ۱۶ روستا به اینترنت پرسرعت ۴G

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از ایجاد دسترسی ۱۶ روستای تفت و میبد به اینترنت پرسرعت ۴G با اعتباری بالغ بر ۹۱۰ میلیارد ریال خبرداد.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا پاکدل در دیدار با دکتر میر محمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، ضمن تشکر از حمایت و همراهی وی از در زمینه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و خدمات فناوری اطلاعات، اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTH) در شهر میبد را بر اساس طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات دانست.

وی افزود: ارائه سرویس FTTX زمینه دسترسی به شبکه سرویس با کیفیت و رقابتی را فراهم خواهد کرد و علاوه بر این، با کاهش تقاضا روی سرویس موبایل، ضمن بهبود کیفیت شبکه ۴G زمینه اجرای شبکه ۵G نیز فراهم و مردم استان طعم شیرین فناوری را بیش از پیش خواهند چشید.

پاکدل راه اندازی ۳ سایت جدید تلفن همراه با تکنولوژی ۴G در روستا‌های دستجرد، دره گازه و کرد آباد شهرستان تفت و شروع عملیات اجرایی ایجاد ۲ سایت جدید تلفن همراه در روستا‌های دره شیر و دشتک علیا و سفلی و همچنین اخذ مجوز و اعتبار ارتقای تکنولوژی ۳ سایت تلفن همراه روستا‌های (حیدر اباد و غیاث آباد) و (توران پشت) شهرستان تفت و روستای (نیوک سفلی) شهرستان میبد را از مهمترین اقدامات حوزه روستایی شهرستان‌های تفت و میبد عنوان کرد .

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته، درحال حاضر بالغ بر ۲۰۰ روستا و آبادی در شهرستان‌های تفت و میبد به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..