اعتبار یک میلیاردی برای خرید کتاب در یزد

مبلغ یک میلیارد ریال برای خرید کتاب ویژه کودک و نوجوان به کتابخانه‌های عمومی یزد تخصیص یافت.

به گزارش یزدی نیوز سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد گفت: با مساعدت شهرداری یزد مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار به کتابخانه‌های این شهرستان برای خرید کتاب ویژه کودک و نوجوان اختصاص یافت.

محمد رضایی، تخصیص این اعتبار را کمک شایانی در غنی سازی کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان دانست و افزود: با این اعتبار تعداد سه هزار و ۱۹۵ جلد کتاب در رده سنی کودک و نوجوان خریداری شده و می‌تواند نیاز‌های مطالعاتی این حوزه را تا حدود زیادی مرتفع سازد.

وی ادامه داد: این کتاب‌ها از محل نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان یزد خریداری شده و از تازه‌ترین کتاب‌های حوزه نشر است و پس از تفکیک، آماده سازی و ممهور به مهر «اهدایی شهرداری یزد» در صفحه آغازین کتاب، آماده توزیع بین کتابخانه‌های عمومی شهر یزد است.

رضایی همچنین غنی سازی منابع کتابخانه‌ای برای مخاطبان را از مهمترین برنامه‌های اداره کتابخانه‌های عمومی یزد درسال ۱۴۰۲ دانست و اظهار داشت: در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی یزد به دلیل محدودیت‌های مالی با مشکلات قابل توجهی در زمینه بروزرسانی منابع روبرو هستند که در این راستا برای جذب کتاب و تقویت مجموعه منابع، رایزنی‌هایی با دستگاه‌های ذیربط و همچنین خیرین گرامی صورت گرفته است.

گفتنی است هم اکنون شهرستان یزد با ۳۷ کتابخانه نهادی و مشارکتی و با داشتن بالغ بر یک میلیون و سیصد هزار جلد کتاب پاسخگوی بیش از ۶۲ هزار عضو کتابخانه‌های خود است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..