شناسایی هفته ای ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از شناسایی هفتگی ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا وفوت به طور متوسط روزانه یک نفر بیمار در استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر میرزایی در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت:در اسفندماه سال گذشته و هفته‌های اخیر موارد جدید شناسایی شده مبتلا به کرونا ۳ رقمی بوده و هفته ای بین ۱۰۰ نفر تا ۱۲۰ نفرموارد مثبت کرونا شناسایی شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود:موارد فوتی ۷۵ درصد آنان دارای سن بالای ۷۰ سال هستند و اکثر موارد فوتی زیر ۷۰ سال دارای بیماری زمینه‌ای و یک سوم آن‌ها هیچ دوز واکسن دریافت نکرده اند و یا یکسال از آخرین دوز واکسن دریافتی آن‌ها گذشته است.

دکتر میرزایی بیان داشت:مراکز جامع سلامت در استان آمادگی تزریق واکسن کرونا را دارند و تنها واکسن خارجی در این مراکز سینوفارم می‌باشد.

میرزایی گفت: دلیل خیز اخیر کرونا کاهش ایمنی عمومی نسبت به ویروس و بی‌توجهی نسبت به تزریق دز یادآور بوده است.

وی در ادامه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، شستشوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک و تزریق واکسن کرونا تاکید کرد.

دکترمیرزایی در ادامه چاقی و کم‌تحرکی را عامل شیوع بسیاری از بیماری‌ها در یزد عنوان کرد و بیان داشت:به طور کلی در حوزه بیماری‌های غیرواگیر به ویژه برخی بیمار‌های شاخص وضعیت مطلوبی نداریم به عنوان نمونه در مورد بیماری دیابت، در فشار خون بالا و در ۱۰ سرطان مطرح کشور جزو سه استان نخست کشور هستیم.

وی علت این شیوع بالا را ناشی از سبک زندگی و تغذیه نامناسب دانست و گفت: متاسفانه دو سوم بزرگسالان استان یزد دچار چاقی هستند، مصرف سبزیجات و تحرک بدنی در استان نیز بسیار کم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطرنشان کرد: در حوزه بیماری‌های واگیر نیز با توجه به میزبانی استان از جمعیت قالب توجهی از بیماران غیربومی از استان‌های جنوب شرقی کشور و بعضاً اتباع بیگانه از کشور‌های شرقی، گاهاً شاهد شیوع و طغیان بیماری‌هایی مانند سل، سرخک، شپش و برخی دیگر از بیماری‌های واگیردار هستیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..